Citroën Berlingo: Kachel aanjager werkt soms niet soms wel, Berlingo 1997

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Heren,
Mijn ventilator of kachel aanjager werkt soms helemaal niet, nu heb ik me al een beetje ingelezen en het zou dus mijn contactslot kunnen zijn?
Als hij het dus niet doet en ik zet het contact uit en weer aan een paar keer, dan doet hij het meestal wel.
Ik heb geen relais kunnen vinden wat de aanjager aanstuurt.
Alvast bedankt.
Jack

jvdwolde

Geplaatst door jvdwolde (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

JaapVeld (0), 11 jaar geleden

Dat wordt meten waar je spanning (of -) blijft als ie het niet doet vrees ik.
Er zal ook nog wel ergens een voorschakelweerstand in het spel zijn maar ik weet niet waar hij bij jou auto zit. Bij mijn 406 zit ie op de ventilator. Als het in je contactslot zit en de rest functioneert kan je wellicht ook een andere geschakelde plus doortrekken als bypass. (als je ook airco hebt moet je hiermee een beetje oppassen anders werkt ie niet meer)

Gt Jaap

partner 1.9 (0), 11 jaar geleden

Probeer eens een andere relais.
Die zit in de schacht van de aanjager! (aanjager demonteren, met je hand erin gaan en dan voel je hem wel zitten.)

Ik had dit probleem ook (Deed die het wel en dan weer niet) uiteindelijk stopte die er helemaal mee.. Maar bleek dat die relais nat was geweest en dus waarschijnlijk daardoor er mee stopte!

jvdwolde (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de reacties, het probleem is dat elke keer als ik er mee bezig wil, dat alles dan gewoon werkt...iets wat goed werkt kan ik niet repareren.. ;-)

jvdwolde (0), 4 jaar geleden

opgelost

jvdwolde (0), 4 jaar geleden

opgelost, was de weerstand

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.