Mercedes-Benz E-Klasse: Voorrem rechts remt 50%

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel

Beste,

bij de keuring is gebleken dat de voorrem rechts maar 50% remt.
er zit dus remkracht verschil tussen rechts en links.
Wat kan de oorzaak zijn en hoe kunnen we die verhelpen?

mvg,
Z.Y.

zuriye

Geplaatst door zuriye (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (5) PRO, 11 jaar geleden

nou eerst de boel los maken en de toestand van de remblokken controleren en de gangbaarheid van de remzuigers en remblokken controleren.

groetjes jan.

zuriye (0), 11 jaar geleden

Mijn idee was om de de remzuigers open te doen en te reinigen, maar ik heb schrik van de SBS blok.

De remblokken zijn minstens 1cm dik.
hoe moet ik de gangbaarheid van de remzuigers controleren?
Mag ik gewoon de remklauw uithalen en de cilinder doen bewegen door op de rempedaal te drukken?

jan T (5) PRO, 11 jaar geleden

nou het beste is om eerst de remzuiger proberen in tedrukken lukt dit dan zit deze niet vast en moet je kijken of de remblokken of geleiders niet vast zitten of testroef gaan.

groetjes jan.

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

een goede raad --
als het ene met sbc is --best in garage laten doen die de kennis van het sbc remsysteem bezit --om als dhz te doen raad ik het tenstellingste af.
gr

zuriye (0), 11 jaar geleden

Beste,

Indien ik de de battijen aan de voorkant en achterkant afkoppel, mag ik gerust aan remmen werken en op de rempedaal drukken lossen, deuren openen en sluiten?
Indien dit niet gaat, ga ik de wagen binnen doen bij de dealer.

mvg,
Z.Y.

Hans4040 (190) PRO, 11 jaar geleden

Doe maar binnen bij een dealer....

zuriye (0), 10 jaar geleden

beste,

reactiearm was ook versleten aan dezelfde kant. Bij deze heb ik ook met een schroevendraaier de remblokken beetje ingeduwd en achteraf terug de wiel erop gezet. In de wagen brandde de lichten van de rem en piepte van binnen constant. Na 10 keer de sleutel op en af is het wel goed gekomen. Ik weet niet dat er en bepaalde procedure is om de remzuigers terug op een normale situatie te krijgen. Ik heb ook enkele keer hard geremd. Ik zou graag wel meer willen weten om te werken met de SBC systeem.
Het is goedgekomen bij de keuring, bedankt voor de reacties.

mvg,
Z.Y.

willy9 (0) PRO, 10 jaar geleden

mercedes cursus volgen is wel prijzig
gr

zuriye (0), 4 jaar geleden

Zie boven

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.