Audi A6: parkeersensoren werkt niet meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 110pk

beste,


sinds kort werkt mijn parkeersensoren volledig niet meer van achter.

graag wat reacties,
mvg,
Z.Y.

zuriye

Geplaatst door zuriye (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1580) PRO, 10 jaar geleden

Waar heb je zelf al naar gekeken ?

audia4 (0) PRO, 10 jaar geleden

is er een trekhaak gemonteerd? zo ja, dan is de schakelaar in de aansluitdoos voor de aanhangerverlichting verdachte nummer 1.

zuriye (0), 10 jaar geleden

beste,

ik heb nog nergens gaan kijken.
ik heb geen trekhaak.

bij mijn vorige bmw e60 kon ik voelen dat de sensoren werkte of niet en kreeg ik ook een foutmelding.
ik heb al eens geprobeerd om te voelen toen mijn pdc nog werkte, bij audi is dat niet het geval en krijg ik ook geen foutmelding (omdat deze niet gecontroleerd wordt door een centraal systeem?).

bij achteruitrijversnelling piepte mijn pdc bij de eerste verzet telkens, maar nu niet meer.
Waar ligt dat contactje ergens van de pdc?indien bij de versnellingspook, hoe doe ik het best open?

mvg,
Z.Y.

zuriye (0), 10 jaar geleden

beste,

hoe kan ik stap voor stap diagnose stellen wat er niet werkt?

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=zuriye]hoe kan ik stap voor stap diagnose stellen wat er niet werkt?[/quote]
Zonder testapp kun je niets controleren.

Gr. paul

zuriye (0), 9 jaar geleden

We zullen zonder sensoren rijden...

Dead Silence (0), 9 jaar geleden

[quote=P. Kelder][quote=zuriye]hoe kan ik stap voor stap diagnose stellen wat er niet werkt?[/quote]
Zonder testapp kun je niets controleren.

Gr. paul[/quote]
Inderdaad. Met bijv. VCDS kan je een voor een kijken of de sensoren werken, d.m.v. gemeten afstanden, etc.. Heb het ook bij mijn A4 gehad van 2003. Twee sensoren tegelijkertijd kapot. Audi garage had orginele nieuwe voor mij, 130 euro per stuk. Dank u.

zuriye (0), 4 jaar geleden

Zie boven

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.