Opel Corsa: Corsa B 1997 uit april Km.teller en snelheidsmeter doet het niet

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Corsa B prod.datum, 1e helft 1997, km.teller werkt niet.
Mechanische km.teller en wijzerplaat.

Op de bak de aandrijving, van mechanisch naar electrisch, gecontroleerd en deze werkt. Tandwieltje wil wel eens los gaan zitten.
Teller sensor vervangen door eentje van de sloop. Geen resultaat.
Wie kan mij verder helpen.

Pakreel

Geplaatst door Pakreel (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Meet die draden bij de stekker door . Door de beweging bij de bak kan er breuk ontstaan . Hallsensor geeft een blokpuls . !

Niet in de draden prikken maar schuif er een schuin afgeknipte paperclip naast het draadje in de stekker .

Stekker achterop de teller wat bewegen hielp niet ?

Succes.

Pakreel (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Alle draden van de teller sensor, 3 stuks in mijn geval een rood/blauwe, bruine en dunne zwarte draad, doorgemeten vanaf de stekker die op de teller sensor zit tot waar de gecombineerde draad, 6 draden, bij de rem bekrachtiger. Alle draden zijn tot dat punt niet onderbroken. Het dashboard unit met de snelheidsmeter er uit gehaald en het contact daarvan, flatcable, verbeterd door onder de flatcable die het contact moet maken met de hoofdstekker een dun stukje tochtstrip te plakken. Het lampje van de richtingaanwijzer deed het ook ineens weer samen met met dat van het groot licht. Helaas niet de snelheidsmeter.
De snelheidsmeter extra getest door de sensor van het mechanische deel op de versn.bak, af te schroeven en de sensor aan te drijven met de schroefboormachine d.m.v. een plastic pijpje. Nog steeds helaas.
De snelheidsmeter uit elkaar gehaald en het gedeelte met de km.tellerstand en de snelheidsmeter eruit gehaald. De 3 pincontacten bekeken en daar was niets aan te zien. Weer getest na montage, helaas doet de snelheidsmeter het nog steeds niet. Het zal wel een andere worden maar dat lukt niet in het weekend.
Misschien heeft iemand nog een idee ?

Pakreel (0), 9 jaar geleden

Hoe gemakkelijk kan het zijn. Omdat je bij deze storing niet aan de zekeringen denkt, blijkt dat toch zo te zijn.
Een zekering van 20 Amp. was doorgebrand. Maar waarom is dit apart gezekerd en dan ook nog eens zo zwaar ?

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Je had dus geen spanningen gemeten.!!

Zekeringen gaan na verloop van tijd al stuk door het uitzetten en krimpen tijdens bedrijf .

De eerste zin van je doet me aan mijn werkgever denken .

Vanachter gezien kijk je ..............

Groeten.

mamas075 (0), 6 jaar geleden

Hey Pakreel,

Heb een Corsa 1.4 8 klepper uit 1998.

Ik had hetzelfde probleem; km-teller deed het al een tijdje niet, maand na APK-keuring (kostte slechts €216,- voornamelijk door 2 nieuwe achterbanden),
zekering was ook bij mij doorgebrand.
Nieuwe erin en klaar!
Heb 'm al 3 jaar(201.000km inmiddels) deze fantastische bak; rij voornamelijk snelweg, hou er niet van om in de stad te rijden, van stoplicht naar stoplicht.
Daar heb ik een scooter voor.

Dacht al aan een km-kabel vervangen, bah wat een gekloot is dat, ooit met een 106 gehad, wat een gepiel.

Ben erg blij met deze info, toppie!!

Top webside!

Ohh, even vraagje: hebben deze motortjes (de 8 kleppers) een luchtmassa meter?
Volgens mij niet; wel de 16v Ecotec/Ecopech blokjes (vanaf 1999, dacht ik)
Weet iemand dat?

groeten

Pakreel (0), 6 jaar geleden

Opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.