Honda Accord: Trillen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2ctdi

Helaas ziek geworden.
Maar vriend heeft de naaf vervangen kon ik toch niet en jawel niet meer trillen met een sloop naaf!
Allemaal heel erg bedankt voor het mee denken en suggesties.

jack.klerk

Geplaatst door jack.klerk (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

33 Reacties

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Auto begint soms te trillen vanuit lage snelheid in een wat hogere versnelling (dus 40 vanuit 3 bv) ook met een linker bocht en dan flink het gas er opzetten. Gekeken naar draagarmen niks buitensporigs gevonden banden recent spanning 2.4 bar. Lijkt op aandrijving maar kraakt niet.Iemand enig idee wat ik zelf nog kan nazien /voelen? Alvast bedankt.

kaleido 1 (1425) PRO, 8 jaar geleden

Zou toch goed een slechte buitenste of droge binnenste homokineet kunnen zijn , ondanks dat ze niet kraken .

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Zat ik ook aan te denken maar welke en hoe kom je daar achter?

kaleido 1 (1425) PRO, 8 jaar geleden

Los halen en controleren.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Is dat erg lastig?en loopt de versnellingsbak olie uit de bak?zit er nog iets met een borg veertje of iets van dien aard? Zit het erg vast? Ben niet meer zo sterk na een zwaar ongeluk helaas. Alvast bedankt voor alles.

kaleido 1 (1425) PRO, 8 jaar geleden

Voorwielophanging moet los om de aandrijfas uit de naaf en de versnellingsbak te krijgen.
Olie loopt uit de bak als je de as er uit wipt.
Naafmoer zit goed vast 250nm , gezien je opmerking over je lichamelijke toestand is het dan niet beter om even langs een garage te rijden , voor een diagnose en reparatie kosten.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Ja goed plan was vroeger monteur ben niet zo bang maar onhandig geworden door ongeluk kan het in me hoofd maar mijn lijf houd me tegen. Moet goed nadenken als ik ergens aan begin . word in dit geval de garage als ik dat kan betalen. Of beun de haas maar wel een goeie ben een beetje precies. Alvast bedankt voor alle info en hulp.Als ik wat meer weet zet ik het erop.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Garage geweest moest ook voor de APK gevraagd of ze ook naar het trillen konden kijken.APK fluitend maar hij trilt nog wel kan niks vinden maar zit inderdaad te denken aan de aandrijfassen.Op mijn vraag welke kreeg ik als antwoord we vermoeden lings en wij vervangen alleen de hele as.
Zelf er nog onder gelegen vanmorgen voel alleen een beetje ruimte aan de kant van de versnellingsbak aan beide kanten verder ziet en voelt alles goed.Denk dat ik nog maar ontevreden door rij tot het erger word en ik zeker weet welke kant het is en of dat het wel is.Zal morgen me wielen wisselen van voor naar achter om dat ook uit te sluiten.Iemand nog een idee?

Hondaworld (0), 8 jaar geleden

Zit er geen oneffenheid of het loopvlak van je banden? Of niet meer uitgebalanceerd?

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Nee want dan zou hij moeten blijven trillen en dat doet hij niet.Als ik mazzel heb kan ik vanmiddag bij een andere Honda Accord voelen aan de assen word vervolgd.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Ik denk vrijwel zeker dat het de homokineet is.
Alleen het controleren links of recht is lastig.
Speling voel je niet.
Je zult ze dan allebei los moeten maken en controleren.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Afgelopen Zondag los gehad om de homokineten te vervangen alle 4 helaas is het bij 2 gebleven daar we niet de goeie hadden.En helaas kan ik niet zonder auto en kon ik hem dus niet uitelkaar laten staan.De 2 aan de wielkant zijn vervangen en de bak olie (iemand enig idee waar de niveauplug zit?)1,8l erin gedaan.Het maakt niets uit of een heel klein beetje maar hij trilt nog steeds.Ze zijn aan het uitzoeken of ze de homokineten aan de bakzijde kunnen leveren.Iemand ervaring met het lager rechteras in de steun? had homokineten van nipparts besteld.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Binnenste homokineeten niet los te krijgen of de verkeerde.Dus complete assen eronder gezet van blue print past perfect en jawel eindelijk hij trilt niet meer.Dus probleem opgelost km stand bijna 160.000km.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Toch niet helemaal opgelost begint weer een klein beetje te trillen bij behoorlijk gas geven in een bocht kan alleen bedenken het lager van de tussenas rechts.Deze maar besteld nu is het wachten op hulp en tijd waarschijnlijk volgende week word vervolgd.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Net het tussenlager vervangen helaas nog trillen.Ik weet het niet meer iemand een idee?Valt vies tegen dit in alle opzichten (geld en lichamelijk).

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Wanneer trilt de auto precies?.
Bij gasgeven vanuit een laag toerental?.
Het voelt als schudden van de auto.
aandrijfassen waren nieuw?.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Hij begint te trillen bij het optrekken vooral bij het stoplicht rechtsaf en meestal als ik in de 2de en 3de versnelling zit.En ja aandrijfassen vernieuwd (nieuw) tussenlager ook .Vanmorgen nog langs de banden boer gezocht naar onbalance hoogte slag niks gevonden. kogels wiellagers extra laten nakijken niks gevonden.Zat nog te denken aan het differancieel of hoe je dat ook schrijft Word er hopeloos van en kan er niet echt tegen het moet goed bij mij grgrgr.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Schudden of trillen.
Rare vraag misschien,maar schudden duid toch op de homokineten of een slap motorrubber.
Trillen kan ook uit de motor komen bijv,ontsteking of misfire's.
Of onbalans in een wiel.
Maar dat het optreed bij optrekken duid bijna altijd op een homokineet.
Misschien toch een van de nieuwe aandrijfassen niet goed.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Hoe kan je zien of het motorrubber niet meer goed is?Onbalance nagekeken zie boven.Misfire tijdens optrekken van de diesel motor zou hij in moeten houden en dat doet hij niet. Aandrijfassen kan er bij mij niet meer in en twijfel of de oude stuk waren.Dus geld weggegooid en geen oplossing zal met een arendsoog naar de motorrubbers gaan kijken maar morgen gaat niet.Iemand nog ideeen?.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Misschien toch wat gevonden zelfs beide kanten van de auto onderste draagarm rubber waar de veerpoot aan zit. gescheurd zo ziet het eruit beide kanten voor en achterkant zie foto.Iemand ervaring hiermee? Ook jammer dat de garage het niet heeft gezien kan zelf niet makkelijk meer op straat liggen maar het was in ieder geval warm genoeg.

kaleido 1 (1425) PRO, 8 jaar geleden

Daar is de stevigheid wel uit , vooral de onderste foto lijkt me erg.
Maar zolang ze rond om niet los gescheurd zijn is het geen apk afkeur bv. maar kan het al wel voor instabiliteit zorgrn.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Update rubbers vervangen beide kanten klacht nog aanwezig maar stuurt duidelijk anders.Dinsdag en woensdag zucht toch maar vliegwiel en koppeling laten vervangen trillen zo goed als weg vliegwiel kon een beetje kantelen.Maar rechtsaf optrekken bij een stoplicht toch weer trillen.Wil nog wat proberen met andere wielen/banden.Wil hem op mijn winterbanden zetten en kijken wat hij dan doet.De zomer sloffen zijn van net voor de winter misschien een koordlaag stuk? Moet even tijd vinden

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Update winterbanden eronder gehad nog steeds trillen. Niet blij hiermee.Gisternacht flink gas gegeven om te zoeken wanneer en hoeveel hij trilt bij 130km daarna word het weer beter tot bij 170 dan trilt zelfs het gaspedaal maar niet zozeer in mijn stuur.Vond het weer te slecht om nog harder te gaan.Zat nog te denken aan de veerpoot geloof dat bovenin nog een lagertje zit? Iemand nog een idee?

Honda77 (0), 8 jaar geleden

Remschijven krom? Ophangingsrubbers ACHTERAAN?

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Remschijven zijn nieuw voor en recht.Wagen begint te schudden maar trilt niet meer in het stuur extra opgelet.En het is met optrekken vooral in zijn 2 maar begint bij 130 ook weer maar niet in me stuur wagen zelf begint te schudden/ trillen.Iemand nog een idee toch misschien motor rubbers slap ofzo?? Iemand ik word er gek van....................

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Primera misschien toch gelijk ga als ik tijd heb vanmiddag langs de garage voor controle motorophanging .Ik zie het niet blind en blond en een lijf dat niet mee werkt zeker met die regen niet grom

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Het word maandag ik red het niet met me werk.

jack.klerk (0), 8 jaar geleden

Helaas in de lappenmand kon niet meer lopen nu een beetje knie heeft het opgegeven donderdag uitslag.Auto staat bijna stil.

Giorgio1406 (0), 6 jaar geleden

Beste Jack, heb je verhaal gelezen , zou ik ook niet vrolijk van worden. Maar de vraag , welke mij rest is het probleem nu uiteindelijk opgelost ??

jack.klerk (0), 5 jaar geleden

Helaas,

Klacht zit er nog in (klacht van mezelf opgelost nieuwe knie) iedere x kromme schijven voor nu ga de remklauwen revisie doen . Verder nog wat gevonden fusee boven met een beetje ruimte dus ook die vervangen plus de rubbers beide kanten. het werd stiller. Nu trilt het stuur en de remmen zijn krom zucht eerst de remklauwen maar en de schijven . Dan een sloop naaf regelen omdat opgekrikt de wielen laten draaien inde 2de versnelling zag dat het rechterwiel begint te slingeren. En niemand voelt ergens ruimte apk fluitend met steek proef.

jack.klerk (0), 5 jaar geleden

Halve dag vrij genomen vanwege het goede weer dan lig je wat lekkerder op straat. Dus remklauw los en uitelkaar gehaald nieuwe rubbers erin en nieuwe schijven en blokken trillen bijna weg zucht dus toch de naaf maar regelen . Oude (nieuwe schijven ) mee naar me werk om te meten hoe krom en welke l of r. Niks bijzonders gevonden alles keurig. Word vervolgd.

jack.klerk (0), 5 jaar geleden

Zit te wachten op de naaf. Rubbers van de stabilisators vervangen achter en voor.

Basman20 (0), 3 jaar geleden

Hoi Jack,

Hoe is dit afgelopen? Zit hier met hetzelfde gezeur. Beide aandrijfassen vervangen door nieuwe en het is een heel stuk minder maar nog niet helemaal weg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.