Renault Megane: accu lamp brand

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: h4j

ik heb hier een meganeIII waarvan regelmatig het accu en stop lampje gaat branden icm melding laadsyteem controleren,als de auto wordt uitgezet en opnieuw wordt gestart is de melding weer een tijd weg.
dynamo laten testen en deze is oké ,heb de melding 1 maal in de werkplaats gehad en dan laad de dynamo niet bij.
zodra ik met de clip de dynamo aanstuur als de storing aanwezig is gaat deze pas laden,en is de melding op het dashboard weg.
bedrading tussen dynamo en upc gecontroleerd evenals de massa van de motor.

storingscode dtc920f16
zit dit in de upc of toch iets anders?

abc

Geplaatst door abc (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

memos (10) PRO, 8 jaar geleden

wat kan zijn is dat de laadstroom te hoog wordt en de dynamo uit veiligheid wordt uitgeschakeld tot hij weer iets is afgekoeld. Wat je zou kunnen doen is met een stroomtang de laadstroom meten bij de accu. Deze moet na het starten zeer snel, maar zeker binnen 5 minuten zakken tot 5 Ampere om en nabij. Denk dat dit niet gebeurt nl.

Zou dan aan de accu kunnen liggen die te weinig inwendige weerstand heeft.

abc (0) PRO, 8 jaar geleden

lampje gaat als ie gaat branden binnen een minuut of 2 aan ,ook bij een koude start.
blijft dan aan tot je de wagen uitzet en weer opnieuw start,dit werkt echter niet altijd.
lijkt erop dat de dynamo geen signaal krijgt van de upc,omdat als ik hem aanstuur via de clip deze direct begint te laden en het lampje dan uit is.
als de auto hier is kan ik de laadstroom meten.

Heino4267 (110), 8 jaar geleden

Ik heb altijd begrepen dat de dynamo werd bekrachtigd vanuit het instrumentenpaneel.
Zo'n soort fout als jij beschrijft werd dan verholpen door het instrumentenpaneel te repareren.
Maar ik weet niet of dat bij deze auto ook zo is....

memos (10) PRO, 8 jaar geleden

Ben je nog wat verder gekomen hiermee abc?

abc (0) PRO, 8 jaar geleden

nee,auto rijd nog gewoon met af en toe lampje aan.
moet nog naar de dealer om een rode mededeling uit te laten voeren en deze kijken dan ook meteen naar de storing.
laat het weten wat er uit komt

abc (0) PRO, 8 jaar geleden

auto is vandaag bij de dealer geweest ivm een terugroep actie voor de stuurkolom.
deze heeft ook naar de storing gekeken en de upc dient vervangen te worden als de storing terugkomt.
ze hebben de upc nu opnieuw geprogrammeerd dus nog ff afwachten of het daarmee wegblijft anders meld ik me weer.

memos (10) PRO, 6 jaar geleden

Was dit inderdaad hiermee opgelost? Of is toch nog de upc vervangen?

abc (0) PRO, 6 jaar geleden

Sorry voor de late reactie.storing is hierna nog terug gekomen .toen advies dealer op gevolgd en upc vervangen ,echter lwam de storing toen ook weer terug.
Uiteindelijk de dynamo vervangen door een gebruikt exemplaar en sindsdien geen probleem meer gehad.auto is nog steeds in onderhoud bij ons .

memos (10) PRO, 6 jaar geleden

Oke, dankj je.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.