Volkswagen Bora: ABS + Remmen ontluchten Bora

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: AGR, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 66

Hallo,
Zoals de tiitel het al zegd een vraagje over hoe mijn remmen met ABS pomp te ontluchten. Het hele systeem is zo goed als leeg geweest..
Heb iets gelezen dat je het contact moet opzetten terwijl je ontlucht maar niet langer als 120sec. of dat de ABS pomp zou doorbranden, maar weet er het fijne niet van..De gewone manier van ontluchten ken ik maar hoe moet het juist met de ABS-pomp? Zowel vooraan als achteraan?
Alvast bedankt
Mvg Anthony

emile1

Geplaatst door emile1 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

voyager (0), 8 jaar geleden

Het is toch allerbeste remmen te ontluchten met behulp van vw testkast.Dan kun je namelijk de ventielen in ABS openzetten en zo goed ontluchten.

emile1 (0), 8 jaar geleden

Ik heb nu alles goed ontlucht gekregen maar nu heb ik gezien dat mijn remslang rechtsvoor aan vervanging toe is..ik ga deze vanavond vervangen maar moet ik dan weer alles ontluchten? Of volstaat het dan om gewoon die remleiding te ontluchten? De lucht kan toch niet in de andere remleidingen gaan?
Alvast bedankt
Mvg

emile1 (0), 8 jaar geleden

Iemand?
Alvast bedankt.

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Gewoon rechtsvoor remslang vervangen, en rechtsvoor ontluchten. Voel dan je pedaaldruk. Lukt het niet dan ook de overige hoeken ontluchten.

ferry vw monteur (0) PRO, 8 jaar geleden

misschien is dit bericht te laat maar dan voor de volgende die dit leest.
Wanneer je een reparatie uitvoerd als deze of een remkwauw vervangt, is het niet verstandig het hele systeem te laten leeglopen.
Probeer het lucht in het systeem te beperken.

Wanneer je het rempendaal iets induk sluit het compensatie gaatje er kan dus geen olie of lucht verder in het systeem komen.
Ik doe dat door een blokje hout op het rempendaal en de stoel te klemmen, dan schuif ik de stoel naar voren zodat het bendaak 2a 3 cm ingedrukt wordt.
Wanneer ik klaar ben met de reparatie vraag ik aan een collega het pendaal met het houtje helemaal in de drukken als ik de ontluchtings nippel open heb ( zo druk je het ergste lucht er direct uit ).
wanneer dan een aantal keer ontlucht ben je klaar en zijn er geen twijvels of er lucht elders in het systeem zit.

Doe er uw voordeel mee

emile1 (0), 4 jaar geleden

Sorry voor het late antwoord maar ontluchten is toen goed gelukt.
Grtz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.