Peugeot 206: Motorloopt hoog in toeren tijdens opwarmen (ong 2300 tpm)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Bedankt voor de info. Ik ga binnenkort eens zien of ik dit makkelijk zelf kan doen of de garage vraag of ze dit voor me willen doen.....
Wordt vervolgd

Bandit1200

Geplaatst door Bandit1200 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Bandit1200 (0), 8 jaar geleden

Tijdens de opwarmfase loopt mijn 206 1.4 XS uit 2000 hoog in toeren, ongeveer 2300 tpm, vooral nu het wat kouder wordt. Bij het intrappen van het koppelingspedaal blijft de motor eventjes ( ongeveer 1 a 2 seconden) hoog in toeren draaien, valt vervolgens terug naar ongeveer 1200, pendelt dan wat heen en weer tussen de 1.000 en 1.600 tpm. De motor vertoont ook een rukkerig gedrag bij gas loslaten en gasgeven. Er zijn geen storingen aanwezig. Gebruik van de airco verergert het probleem. Als de motor op bedrijfstemperatuur is, is het probleem zo goed als verdwenen. Soms wil de motor wel (als deze op bedrijfstemperatuur is) even terugzakken naar ong 600 tpm, maar heeft niet de neiging tot afslaan.
Ik denk zelf aan de stappenmotor of het gasklephuis..........

Monteur Autobedrijf Hans Raaymakers Wijchen (0) PRO, 8 jaar geleden

Hallo Bandit1200,

De stappenmotor is een veel voorkomend probleem bij deze motoren, wellicht even schoonmaken.

Bandit1200 (0), 4 jaar geleden

auto is inmiddels ingeruild voor een 207..........iedereen bedankt voor het reageren

Bandit1200 (0), 4 jaar geleden

Auto is inmiddels verkocht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.