Ford Focus: Geen gas meer kunnen geven

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 2.0, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Hallo forummers.

Het gaat om het volgende probleem.
Ta pas en te onpas treed het volgende probleem op.
Auto valt terug naar stationnair tijdens het rijden,gasgeven lukt niet meer.
Bij koppeling intrappen draait de auto alleen nog maar stationnair,gas geven reageert de motor niet op.
Kontakt uit en opnieuw starten,alles werkt weer,tot de volgende keer.
Wat is er gedaan,auto is uitgelezen door een universeel,niets gevonden geen foutmeldingen.
Nadat het weer een paar keer is voor gekomen,auto uit laten lezen bij dealer,niets gevonden,geen foutmeldingen.
Reactie van dealer is,kan van alles zijn.
Auto heeft geen cruise control.
Auto is van een vriend van mij en hij denkt er over om de gaspedaal sensor te gaan laten vervangen.
Is er iemand bekend met deze storing,of weleens aan de hand gehad?.
Om nou zomaar onderdelen te gaan vervangen zonder een goede zoekrichting.
Auto loopt voor de rest perfect,heb zelf er mee gereden,niks aan te merken,trekt strak lineair op.
Hij heeft ook van alles geprobeerd om het op te wekken,geen invloed,treed te pas en te onpas op.
Soms ook tijden niet,warm of koud maakt niet uit.

primera p11

Geplaatst door primera p11 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Wagon74 (0) PRO, 7 jaar geleden

Kijk even op de het forum van de focusclub, daar heb ik dat al vaker voorbij zien komen. www.focusclub.nl

primera p11 (0), 7 jaar geleden

Gekeken daar,maar niks bruikbaars kunnen vinden.
De eventuele oplossingen daar zijn gaspedaalsensor tot aan complete verstuiverrevisies die niet tot de oplossing hebben geleid.
Overigens ben ik geen professional,maar is mijn post wel bij professional geplaatst.
Waarschijnlijk omdat ik in het begin wel als prof ben neergezet.

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 7 jaar geleden

Heb ik wel eens gehad met Transit connect, af en toe sluiting in de injector (piezo), weet niet zeker of die hier ook in zitten. Maar dan zal je ze toch moeten scopen (amperage) . Gaspedaal sensor is onwaarschijnlijk. Deze wordt dubbel bewaakt, dus zet eigenlijk altijd een code


Mvg diagnoseoplocatie.nl

primera p11 (0), 7 jaar geleden

Is er ook nog een manier om deze storing te triggeren?.
Of zie je tijdens het scopen van het signaal een afwijking in signalen/amperage
Want als het zich op dat moment niet voordoet zie je ook niks tijdens het scopen.
Of is dat te kort door de bocht?.

jhl (0) PRO, 7 jaar geleden

De modellen tot 2004 hadden hier regelmatig last van. Hadden ook geen foutcodes.

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 7 jaar geleden

Nee ik ben er gewoon mee gaan rijden met de scope eraan. Bij mij deed het zich voor op de snelweg........ Vond de klant ook zo fijn er aan haha

primera p11 (0), 7 jaar geleden

Ik zal aan mijn vriend vragen of hij contact met je op wil nemen.
Het is zonde om zaken te gaan vervangen die niet tot een oplossing leiden.

at (10) PRO, 6 jaar geleden

Is het probleem al opgelost? Ik heb hetzelfde probleem en heb de gaspedaal al vervangen.
graag hoor ik wat.
groeten ed

Boss302 (0) PRO, 6 jaar geleden

Heb dit probleem gehad bij 18 TDCI , het gaspedaal vervangen en daarmee was het probleem opgelost

primera p11 (0), 6 jaar geleden

Uiteindelijk is het gaspedaal op goed geluk vervangen en tot nog toe is het weggebleven.
Dit is inmiddels een maand geleden.

primera p11 (0), 4 jaar geleden

Zie vorige post.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.