Ford MONDEO: Stuurbekrachtiging zingt

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: SEBA, Motorinhoud (cc): 2300, Vermogen (kw): 118

Goedendag allemaal,

Ik heb hier een Ford Mondeo MK4 uit 2008 staan.
De klant kwam omdat de stuurbekrachtigings pomp zong, wij hebben daar een Forte additive bij gedaan, maar helaas werd het geluid daardoor erger.

Na een nieuwe pomp te hebben gekocht, goed gespoeld en montage blijven wij hetzelfde probleem zitten. De pomp blijft zingen, stuurbekrachtiging werkt verder wel goed.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!!

autobeukers

Geplaatst door autobeukers (0) PRO , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jhl (0) PRO, 7 jaar geleden

Wat bedoel je met zingen? Als het een alternator is met vrijloop kan het zijn dat de vrijlooppoulie vastzit waardoor die enorme druk uitoefent op de riem met lawaai tot gevolg...

autobeukers (0) PRO, 7 jaar geleden

Het zingen is het gieren van de pomp (alsof er te weinig olie inzit) pomp is niet voorzien van een vrijloop

jhl (0) PRO, 7 jaar geleden

Pomp is niet voorzien van vrijloop dat klopt. Maar alternator misschien wel en als deze vrijloop vastzit dan "trekt" deze enorm op de riem zodat deze lawaai maakt via bv. de servopomp. Maar als ik de alternator opvraag zie ik geen vrijloop zitten.

Fordrat (0) PRO, 7 jaar geleden

filter in het reservoir verstopt

autobeukers (0) PRO, 7 jaar geleden

Het reservoir is vervangen en de 'restrictor' in de retour slang is ook verwijderd. Het geluid bleef redelijk weg maar bij de start kwam het terug. Na een paar keer heen en weer te sturen ging het weg, dus de klant ging het even aankijken.

Na 2 dagen had hij helemaal geen bekrachtiging meer. Maar wel een nieuwe pomp en reservoir. :(

Iemand nog een idee?

autobedrijf van breugel (0) PRO, 5 jaar geleden

Hoi
Ben je toen iets wijzer geworden.
We zitten hier met een zelfde probleem..
Ford s max, stationair geen bekrachtiging en veel geluid alsof er te weinig olie inzit.
Inmiddels vervangen;
2x stuurpomp, reservoir, 2 leidingen, drukschakelaar., en vandaag compleet stuurhuis.
Dit alles zonder resultaat.
Ik word er gek van.
Iemand een idee?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.