Opel ASTRA: code P0087

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z17DTR, Motorinhoud (cc): 1700, Vermogen (kw): 81

Brandstoffilterhuis is pas schoongemaakt met het vervangen van het filter hier zat verder niets in.
Wat wel opviel met uitlezen livedata dat de druk bij rustig stationair draaien zo`n 30 a 40 bar heen en weer slingert. Met een warme motor is dit zo`n 20 a 30 bar.
Komt wat ik kan aflezen koud niet onder de 240 bar.
Ik zal eens zo brutaal zijn om bij iemand anders te vragen of ik deze druk mag aflezen.
Mijn twijfel ligt toch bij de drukregel klep.

Andre1956

Geplaatst door Andre1956 (0) PRO , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

Andre1956 (0) PRO, 7 jaar geleden

Goeden dag
Mijn opel astra heeft regelmatig de code P0087 raildruk laag, dit treed op na ongeveer 0.5 tot 2 km.
Motor gaat in noodloop en turbo op non-actief.
Na resetten doodmiddel van opnieuw starten is alles normaal en blijft ook de rest van de dag normaal.
Lijkt er op dat dit alleen gebeurt met een koude motor.
Sensoren zoals krukas, nokkenas, map en raildruk schoongemaakt in de pomp zitten ook 2 dingen? of sensoren welke ik niet kan thuisbrengen.
Raildruk na starten koud is 28 kpa na warm rijden 20 kpa tijdens stationeer draaiend en bij rijden variërend tussen 22 zachtrijdend naar 60 kpa doorrijdend.
Mijn vraag weet iemand wat de "dingen" in de pomp zijn en weet iemand waar de storings code vandaan kan komen
bij voorbaat mijn dank Andre

Hans4040 (190) PRO, 7 jaar geleden

P0087: raildruk te laag
mogelijke oorzaken: brandstofpomp, brandstofdruk regulator, brandstofleiding blokkade (knik in leiding), of mechanische fout.

Bovenstaande nakijken dus...

Andre1956 (0) PRO, 7 jaar geleden

Hans
Zoals in mijn verhaal staat is dit blijkbaar een hikup even.
brandstof pomp werkt goed, brandstof druk is ook goed en geen blokkades in de leiding anders zou dit probleem optreden bij hogere toerentallen.vandaar ook mijn vraag wat zit er in de brandstof pomp aan elektronisch gestuurd spul. Regelaar? nog een druksensor?

Andre1956 (0) PRO, 7 jaar geleden

Voor de echte ECU kenners nog wat aanvulling.
Na optreden storing P 0087 staat in de autolink 519 geen storing dit is dus echt een moment storing die gelijk weg is, met de pedaaltest leest hij af ECN 008766 op de teller display. Wel jammer dat deze wel via autolink gereset moet worden terwijl deze hem niet herkent? resetten werkt ook door op nieuw te starten.
Ondertussen de ECU stekkers gereinigd en verder bekeken, dit lijkt ook in orde.
Ook nog een vraag klopt het dat de brandstof druk zo varieert en inderdaad hoger word bij gas geven? dus toch een drukregelaar in de pomp?
Kan ik deze eruit halen om te reinigen?
Groet Andre

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Brandstoffilter verstopt . Neem aan dat je dat al gecontroleerd hebt .
Stekker op de raildruksensor veroorzaakt vaak dit probleem .
Oplossing : stekker vervangen

jhl (0) PRO, 7 jaar geleden

Vorige week en deze week alleen al 7 brandstoffilters dienen te vervangen met dezelfde symptomen. 3x op Astra J diesel, 2 op Ford 16 TDCI en 2 op PSA. o.a.

Andre1956 (0) PRO, 7 jaar geleden

Brandstof filter is weken geleden al vervangen zonder enige verbetering.
Storing is ook raar want nu met kou zou ik het erger verwachten maar is in een week pas 1 keer gekomen.
Ik ga eerst voor de stekker hierboven beschreven en wacht het dan maar weer af.

R_Bakker (0) PRO, 7 jaar geleden

Ik heb in het verleden 2 van deze storingen gehad bij een astra H met hetzelfde motortype daar heb ik toen het regelklepje op de hogedrukpomp vervangen.
Deze hadden ook dezelfde foutcode

Andre1956 (0) PRO, 7 jaar geleden

Stekker zoals hierboven gezegd door Rene vervangen hielp helaas niet.
R Bakker regelklepje lijkt mij inderdaad een oorzaak hiervoor maar weet u waar ik deze kan vinden want op het internet kom ik hem niet tegen.
En klopt het dat de raildruk wijzigt met gas geven en minderen?
groet Andre

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Jammer dat met het vervangen van de stekker je klacht niet is opgelost .
En de raildruk wijzigt bij gasgeven en minderen . Da,s normaal .
Maar even wachten op R Bakker .

R_Bakker (0) PRO, 7 jaar geleden

Bij de dealer of Buchli Hardewijk

jhl (0) PRO, 7 jaar geleden

Brandstoffilterhuis gecheckt op schilfers?

Andre1956 (0) PRO, 7 jaar geleden

Druk valt koud stationair soms onder de 160 bar, nieuwe regelklep is binnen en gaat er van de week in.
Ik hou jullie op de hoogte.

Andre1956 (0) PRO, 7 jaar geleden

Nieuwe regelklep is geplaatst, maakt een wereld van verschil druk is stabieler auto heeft meer trekkracht in het lage toeren gebied en rijd soepeler en zuiniger.
Echter valt nog steeds af en toe in storing.
Ik ben nu op zoek naar een drukopnemer maar ga waarschijnlijk eerst nog de bedrading doormeten.
Word vervolgt.

Andre1956 (0) PRO, 7 jaar geleden

Ik schrijf hier niet zo vaak ivm tijdgebrek en ook omdat de storing vooral hinderlijk is maar geen echte beperking. Na 4 kilometer resetten en de storing blijft weg is dus alleen met een koude motor nog nooit gehad met een warme en ook niet altijd.
Bedrading doorgemeten is goed. stekker nogmaals bekeken is ook goed.
Ik wil van de week de retour van de verstuivers meten warm maar vooral koud.
Ook de overdrukklep op de rail wil ik meten op doorlaten.
Kan me voorstellen dat als deze doorlaat of de verstuivers te veel retour hebben dat de raildruk ook achterblijft. word vervolgt en als de oplossing er is zal ik hem zeker plaatsen hier.

Andre1956 (0) PRO, 6 jaar geleden

De overdruk klep gemeten op doorlaten de verstuiver retour gemeten zijn goed.
Als ik de stekker van de drukregelklep afhaal heb ik gelijk 1850 bar druk en flinke overstort op de overdrukklep. de auto rijd verder goed en rookt niet.
Verbruik laatste 2 tanken 1 op 18,8 en 1 op 20 rond.
Nu het s`morgens wat warmer word is de last minder?
Kan het zijn dat door het tunen de waarde van de drukregelklep en de gewenste waarde te dicht bij elkaar liggen? waardoor storing op kan treden?

R_Bakker (0) PRO, 6 jaar geleden

Je zou er eens nieuwe software op kunnen laten zetten.
Woon je toevallig in de buurt van Alkmaar

Andre1956 (0) PRO, 6 jaar geleden

R bakker. Alkmaar is een anderhalf uur van Hellevoetsluis.
Daar kan ik wel mee leven.
Gaat dit dan ten koste van de tuning? en blijft mijn EGR uitgeschakeld?
Heb je me liever in het weekend of doordeweeks?
En wat zijn de kosten hieraan verbonden?
Groet Andre

Moderator Problemcar (65) PRO, 6 jaar geleden

Topics met onderdelen en/of werkzaamheden gevraagd of aangeboden worden door ons verwijderd.
Neem contact op via de mail en niet op het forum aub.

Moderator problemcar.

Andre1956 (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik hoop dat de foto`s zijn overgekomen.
Bij een warme motor geeft cilinder 2 en 4 minder als bij een koude motor
Cilinder 1 en 3 geven in beide situaties hetzelfde deze zijn echt niet in orde.
Is het mogelijk dat de retour bij elkaar zo hoog is dat dit de lage raildruk storing veroorzaakt?

Andre1956 (0) PRO, 6 jaar geleden

Het heeft even geduurd maar het probleem is opgelost.
Na vervangen verstuivers bleek dit ook het probleem niet op te lossen
Na het nodige testen bleek het lucht te zijn welke via een aansluiting in het filter huis de brandstofleiding in liep.
Mijn type opel heeft geen opvoerpomp dus moet het zelf aanzuigen.
Storing trad op 20 sec na starten alleen gaf de ecu dit pas 2 minuten later door en ging dan pas in noodloop.
Dit verklaart ook dat als de wagen gelopen had de storing niet meer kwam en alleen storing kreeg als de wagen langere tijd had stilgestaan.
Groet Andre

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.