Audi A4: Specificatie versnellingsbakolie

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CDN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 155

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen aan de originele specificaties van de versnellingsbak olie. Het is een A4 8k 2.0 handgeschakelde quattro. Kan het natuurlijk origineel bestellen maar dit is echt niet normaal duur dus ben verder gaan kijken maar, het is niet eenduidig de één komt op een gl4 olie en de ander over een gl5.

M.v.g Tim

tim 4

Geplaatst door tim 4 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

de Dokter (0), 6 jaar geleden

wat is de bak code?

tim 4 (0) PRO, 6 jaar geleden

Het is een Ob2 6/1.

de Dokter (0), 6 jaar geleden

nee, dit is het niet.
De bak code staat op een sticker in je onderhoudsboekje

tim 4 (0) PRO, 6 jaar geleden

Heb ff een foto gemaakt van de sticker.

Hans4040 (305) PRO, 6 jaar geleden

Volgens Autodata gewoon 75W90 synthetisch..

tim 4 (0) PRO, 6 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken...... Auto data heb ik ook maar als je dat bij voorbeeld vergelijkt met mpm of kroon olie zeggen ze allemaal wat anders de één heeft het over een gl4 en de andere weer over gl5. Aangezien dat best wel balangrijk is denk ik dat het van belang is dat we de specs van de originele olie kunnen achterhalen.

M.v.g Tim

de Dokter (0), 6 jaar geleden

Dit is het origineel nummer van de olie: G055532A2. je hebt 4,5 liter nodig, dealer prijs is 34,67.
Misschien dat je met google de juiste specificatie kan achterhalen.

tim 4 (0) PRO, 6 jaar geleden

Super ik ga ff verder zoeken.

Bedankt

M.v.g Tim

tim 4 (0) PRO, 6 jaar geleden

Heb me helemaal gek gegoogled maar ik kan helaas echt niets te vinden.

M.v.g Tim

de Dokter (0), 6 jaar geleden

De beste wensen voor het nieuwe jaar.

koop gewoon de originele olie, dan weet je zeker dat het goed is.

hellbat (0) PRO, 6 jaar geleden

Als ik het zou moeten zeggen, ga op het advies van Kroon af. Ik heb een goed jaar geleden een Fiat Panda gehad voor onderhoud, en daar stond in het instructieboekje en op de Kroon site een andere motorolie gradatie.

Na overleg met zowel de Fiat dealer, en Kroon ( Technische service) bleken ze het echt bij het juiste eind te hebben. Verder gebruik ik al jaren kroon producten, zonder problemen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.