Citroën Jumper 2009: noodloop 3000 toeren

Bouwjaar: 2009, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 116

Beste

Jumper gaat in noodloop vanaf 3de versnelling .
foutcodes

p1250 ; deeltjesfilterregeneratie max duur overschreden
p1254 ; differentiaaldruksensor deeltjesfilter foutief
p1255 ; deeltjesfilter regeneratie foutief
p0500 ; voertuigsnelheid signaal ongeldig

Roetfilter en drukverschilsensor zijn vervangen ,
adaptatewaarden gereset

foutcode p1250 en p1254 blijven terugkomen
Voertuig blijft in noodloop gaan .

Wie heeft hier ervaring mee ?

Met vriendelijke groeten

stoffel10

Geplaatst door stoffel10 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

stoffel10 (0) PRO, 7 jaar geleden

beste ,

Vandaag meting gedaan op fiche verschildruksensor .
Op pen 1 en 2 krijg ik 5 volt te staan .
Bij herhaaldelijk wissen van foutcodes komt nu fout p2002 altijd naar boven .
p2002 ; Dpf efficientie beneden drempelwaarde bank 1

global obd ; druk voor roetfilter ; can motormanagement computer afwezig ?

Wie o wie weet raad ?

mvg

harry4203 (425) PRO, 7 jaar geleden

is dat gemeten met de stekker erop?

stoffel10 (0) PRO, 7 jaar geleden

Harry ,

Neen dit is gemeten met stekker eraf ( dus op de kabelboom ). dit was gemeten omdat onlangs de koppeling zou verandert geweest zijn , daar ik dacht ergens mss een kabelboom beschadigt is . Dit naar aanleiding van volgende foutcodes ;

Regeneratie is niet geslaagd. CAN motormanagementcomputer afwezig !
Meting oliepeil . CAN motormanagementcomputer afwezig !

Dit lijkt me toch op een communicatieprobleem tussen druksensor en computer ?

Met vriendelijke groeten

stoffel10 (0) PRO, 7 jaar geleden

ps ;

Heeft iemand ervaring met ' public.service@citroen.com ' ?

Ik had een abbonnement afgesloten voor 1 uur maar kreeg toch geen toegang tot de betalende site

Mvg

harry4203 (425) PRO, 7 jaar geleden

meet iig ff met de stekker erop. dan moet je 5v, massa en een signaal hebben. signaal met contact aan ong 0.2volt. als je de stekker eraf neemt zet het stuurapp waarschijnlijk een 5v controlespanning op de signaalaansluiting.
heb je een chasisnr van die auto? kan ik ff in schema kijken.
heb je toevallig alle zekeringen ook gecontroleerd?

stoffel10 (0) PRO, 7 jaar geleden

Harry

Misschien heb ik mij vorige keer verkeerd uitgedrukt . als ik meet met multimeter dan meet ik tussen pen 1 en 2 een kleine 5 volt . dus 1 zal spanning zijn , 2 massa en 3 signaal . Ik zal morgen eens meten of ik 0.2 v krijg signaal op 3

Alvast bedankt

grtjs

stoffel10 (0) PRO, 7 jaar geleden

Heeft hier iemand ervaring mee ?

[quote=Grietje]Bekend probleem naar het schijnt !! Je moet de procedure volgen voor het vervangen van een motormanagement computer en dan wordt alles gereset, de storing wordt dan tijdelijk en kan gewist worden.
Dus niet vergeten bij het vervangen van de roetfilter bij een jumper om in het menu vervangingsonderdelen zowel de roetfilter als de motormanagement computer te vervangen.
!![/quote]

harry4203 (425) PRO, 7 jaar geleden

ja. dat klopt. zou daarna ook proberen een regeneratie uit te voeren.

stoffel10 (0) PRO, 7 jaar geleden

Moet dit met de Lexia gebeuren ? Ik vermoed dat dit niet lukt met een bosch KTS 200 ?

stoffel10 (0) PRO, 6 jaar geleden

pass -trough uitgevoerd met lexia en originele druksensor op vin code besteld .

Probleem tot nu toe opgelost

Christoph

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.