Renault CLIO: ratelend geluid direct na het starten(2 tot 5 seconden)

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M D8, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 82

Beste allemaal,

Ik rijd een Clio III met 1560k km op de teller. Sinds enkele weken maar hij sporadisch een ratelend geluid direct na het starten. De eerste keer hield dit ongeveer 5 seconden aan. De keren erna dat het voorkwam was het 2 a 3 seconden. Het klinkt alsof er iets tegen een ventilator aangehouden wordt. Na de 2 seconden is het weg en merk je niks aan de auto. Ik gok dat het 1 op de 10/15 keer starten voorkomt.

Iemand enig idee waaraan ik moet denken en of het schadelijk kan zijn?

euroide

Geplaatst door euroide (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Heino4267 (200), 6 jaar geleden

Als hij een nokkenasversteller heeft, zou die het geratel kunnen veroorzaken (loopt leeg als de motor stilstaat en werkt pas weer na enige seconden oliedruk).

euroide (0), 4 jaar geleden

Probleem is helaas nooit gevonden en de auto is naar de sloop gebracht.

kaleido 1 (1425) PRO, 4 jaar geleden

Maar was gegarandeerd de nokkenasversteller op de inlaat die dit lawaai veroorzaakte.

Heino4267 (200), 4 jaar geleden

Ach, na anderhalf miljoen kilometers was het toch niks meer ....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.