Volvo XC60 2012: Airco valt na 3-tal minuten uit

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1984, Vermogen (kw): 120

Hallo,

Klant vroeg om airco bij te vullen. Vulling gedaan (gas was nog redelijk aanwezig, ongeveer 450 gram);
Airco werkt goed na het starten van de motor. Koelventilator (elek) werkt ook normaal (slaat aan en af) doch dan valt aircopomp stil na ongeveer 3 à 5 minuten, waarna ook de koelventilator stilvalt. (Wat logisch lijkt.)
Ik dacht aan de magneetkoppeling van de aircopomp (teveel speling), maar ik heb heel weinig ervaring met airco.
Heeft iemand dit al voorgehad?

garagebraeckman

Geplaatst door garagebraeckman (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo XC60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Siem Bijman (140) PRO, 6 jaar geleden

Kan best, maar kun je in je diagnose apparatuur niet zien of hij wordt aangestuurd?

garagebraeckman (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik kan met mijn diagnoseapparatuur niets doen ivm de airco van deze Volvo. Manueel spanning op de compressorspoel zetten liet deze altijd werken (draaiende motor). Voor 't overige had ik geen idee wat de oorzaak kon zijn. Een bevriende Volvo-mechanieker vertelde mij dat veelal een software-update volstaat om 't probleem op te lossen. 'k Heb de klant naar een Volvo-dealer gestuurd, heb nog geen contact gehad ondertussen. Zodra ik antwoord krijg post ik dit hier!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC60 of stel zelf een nieuwe vraag.