Dodge RAM VAN 2.5 CRD VAN: slaat spontaan af

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 105

hallo wie weet raad, ik heb een ram van de auto loopt normaal goed maar sloeg ineens af.Ik probeerde toen weer te starten maar de auto klonk alsof je de auto start maar dan meteen het contact slot terugdraaid terwijl ik dat toch niet doe.Ik heb de wegen wacht erbij gehad en die heeft het contactslot gemeten geen afwijking geconstateerd vanalles doorgemeten de zekeringen ook de kast diverse relais ook aan vanallelei kabels gehangen maar zonder success.Toen had deze hardwerkende man die uiterst zijn best deed een laatste poging genomen om een serivedesk te bellen van de anwb die man zei laat eens horen en voila de auto start en loopt weer zonder probleem alsof er niets is gebeurd (familie van jomanda) ik ben toen na huis gereden met de anwb achter mijn en je raad het al geen probleem meer ik denk zal eens een drempel nemen ivm schudden dat er misschien toch een draadbreuk opduikt niets wie weet nog een tip ik vertrouw de auto niet echt alvast bedankt

mark0416

Geplaatst door mark0416 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dodge Ram Van? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jvr (0), 6 jaar geleden

Als ik het probleem goed begrijp, is jou situatie als volgt: je draait de contactsleutel naar "start", de startmotor gaat draaien, maar stopt na een halve seconde (ongeveer) alweer, zonder dat je de sleutel hebt los gelaten. Op dat moment zijn de dashboard lampjes uit. Klopt dat?

Dat lijkt op een ingeschakelde startonderbreker. Normaal gesproken druk je dan (met het contact "aan") een keer op de knop van de afstandsbediening om deze te deactiveren. Daarna gaan de dashboard lampjes weer aan en kun je normaal starten.

Werkt de afstandsbediening verder altijd normaal?

jvr (0), 6 jaar geleden

Antwoord van TS: "hij heeft geen afstands bediening alvast bedankt voor je reactie"

Oke, bedankt voor het antwoord op mijn tweede vraag. Maar kun je ook antwoord geven op mijn eerste vraag in mijn vorige bericht? Dat helpt namelijk bij het vinden van de oorzaak.

mark0416 (0), 6 jaar geleden

Hallo sorry voor de late reactie als hij dat wegvallen doet met starten blijven de cockpit lampjes branden wel uit en aan met het wegvallen van het starten hoop dat ik het zo goed heb omschreven

jvr (0), 6 jaar geleden

Als hij dat wegvallen doet met starten, blijven de lampjes branden. Maar ze gaan aan en uit bij het wegvallen van het starten. Het is me dus nog niet geheel duidelijk want het zijn twee verschillende omschrijvingen.

Laat die lampjes maar zitten. Mogelijk is er een probleem met de brandstof toevoer? Ook is het een beetje vreemd dat er geen afstandsbediening zit bij een auto uit 2004 (die zaken als de centrale deurvergrendeling, startonderbreker en eventueel alarm schakelt).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Ram Van of stel zelf een nieuwe vraag.