Volvo S60 2004: overslaan van de motor bij hogere buiten temperatuur

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: B5204T5, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 132

hallo
ik heb een probleem met een volvo s60 2.0 T
wanneer hij stationair draait dat slaat hij af en toe over alsof hij een bobine of bougies probleem heeft maar dat is het dus niet.
tijdens het rijden voel je ook dat hij af en toe inhoud.
het vreemde van het verhaal is dat dit alleen voorkomt met hogere temperaturen zeg maar warmer dan 20 graden, wanneer het kouder is merk je nergens iets van.

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen alvast bedankt

grt Marcel

autobedrijf782

Geplaatst door autobedrijf782 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Forum Moderator (0), 6 jaar geleden

Slaat de airco niet in? Bij hogere temperaturen heeft die compressor misschien iets meer invloed op de motor dan bij koudere temperaturen

autobedrijf782 (0) PRO, 6 jaar geleden

De aircopomp heb ik al vervangen dat dacht ik ook namelijk maar helaas !!!

Siem Bijman (140) PRO, 6 jaar geleden

En als je de airco compressor afkoppelt, dus dat hij niet kán inslaan? Want probleem hoeft niet in de compressor te zitten maar bv in de koelfan.

autobedrijf782 (0) PRO, 6 jaar geleden

Ja oke snap ik maar dat is uit gesloten de airco.
het gevoel is alsof er een kapotte bobine tussen zit die af en toe niet mee doet, dat is het ook niet maar even voor het gevoel duidelijk te maken.

autobedrijf782 (0) PRO, 6 jaar geleden

Hallo
het probleem is verholpen het zat in het gasklephuis !!
Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.