Opel VECTRA-B: Motor slaat af na afremmen en stilstaan verkeerslicht

Bouwjaar: 1999, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1998, Vermogen (kw): 100

Hallo welke opel monteur kan mij vertellen wat het werkelijke probleem is met mijn vectra 2.0 i hatchbak uit 1999. Als ik afremt bij een verkeerslicht of kruispunt om stil te staan al voor dat ik stil sta . De koppeling intrapt en afremt slaat mijn moter af .eerst gebeurde dit zonder dat het motor storingslampje ging branden . Vanaf vandaag gaat nu ook dat lampje branden. Dit gebeurt een keer of drie dat hij afslaat bij een rit van plm 15 km . Heb in het verleden ook al eens dit probleem gehad toen konden ze het niet vinden advies van garage vervang de cenzoren van de nokkenas en krukas plus bougies dure grap 500 euro .het probleem was weg voor een jaar nu weer het zelfde probleem. Wat is echt de oorzaak hiervan. Aub alleen reacties graag van ervaren opel monteurs . Mvg will

willy-52

Geplaatst door willy-52 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Hier hoef je geen ervaren Opel monteur voor te zijn, want dit is geen "Opel probleem"...
Laat de auto eens uitlezen.
Wat is trouwens "brandstof 73-DD-VX"..?

memos (10) PRO, 6 jaar geleden

Controleer de vacuumleidinkjes eens, Ik vermoed valse lucht. De rembekrachtiger werkt ook op vacuum en als je die intrapt kan dit net teveel zijn door de lekkage ergens anders.

Siem Bijman (115) PRO, 6 jaar geleden

Heb je toevallig een nieuw remlicht er in gezet?
Heb bij een Astra meegemaakt dat er een verkeerde lamp, moest duplo lamp zijn dacht ik en er zat een gewone in of net andersom, maar dan sloeg de motor ook af bij remmen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.