Peugeot 206: Aanschaf Peugeot 206, koppakking bouwjaar of motor specifiek?

Een hele algemene vraag: mijn vriendin is rustig op zoek naar een vervanger voor de peugeot 106. Ze kijkt nu naar een 206 en van de 4 auto's die we gezien hebben valt mij de staat onder de motorkap erg tegen. Tot nu toe allemaal: Roestbruine KVS, pikzwarte en te lage stuurbekrachtigingsvloeistof, bruine remvloeistof, veel roest in de motorruimte, distributieriem jaren over tijd enz. Alles tegengesproken met smoesjes en onkunde van de garagehouders.

Ik kom vooral olielekkages tegen. Verkopers noemen het zweten en het kan onmogelijk de koppakking zijn. Toch lees ik veel over het bekende probleem met een oliekanaal en een modificatie met een O-ring.

Zijn er bepaalde uitvoeringen die er in het bijzonder last van hebben en belangrijker: welk type heeft er zelden last van?

Ik las ergens dat alleen de vroege modellen er last van hebben, maar tot welk bouwjaar is dat?

Alle tips zijn welkom, ook omtrent andere veelvoorkomend problemen. Lees o.a. zaken over elektra, connectoren, kraken en piepen?

Alle standaard zaken draai ik mijn handen niet voor om, een koppakking heb ik nooit eerder vervangen. Preventief onderhoud doe ik sowieso (olie, filters, bakolie, atf, kvs (met flush), remvloeistof worden vervangen).

Alvast bedankt!

sanscorp

Geplaatst door sanscorp (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ferdinand (0), 6 jaar geleden

Het zou handig zijn als je aangaf in welke categorie je aan het zoeken bent.m.a.w. welke bouwjaren ,benzine of diesel e.d. Als je b.v naar een uit 2000 aan het zoeken bent,zal je bovenstaande verschijnselen wel tegen kunnen komen.
ferry

sanscorp (0), 6 jaar geleden

Ah ja, dat is wel handig :)

Categorie benzine, niet de 1.1 maar alle andere benzine varianten.

Budget is plm. 1500 euro.
Sta nu voor de deur bij iemand en daar is ook dezelfde lekkage te zien (1.4 uit 2000). Maar ook meer roest en vuil dan kvs in het reservoir en de blanke lak laat rondom los. Iets wat ik bij de 5 vorige ook gezien heb.

sanscorp (0), 6 jaar geleden

Overigens gewoon de standaard 206, geen sw of cc maar dat moet qua motor weinig uitmaken lijkt mij.

ferdinand (0), 6 jaar geleden

Alhoewel deze site hier niet voor bedoeld is ,kijk eens op Gaspedaal.Daar staan zij voor ongeveer 1500 euro met bouwjaar 2005/2006.
Ferry

sanscorp (0), 6 jaar geleden

Dat snap ik, het is echter wel een technisch verzoek dat ik heb, geen probleem.
Ik wil graag weten of er motoren tussen zitten die het probleem met de koppakking niet hebben.

Maar bedankt voor de tip, ik zal naast MP en andere bekende sites ook eens op gaspedaal kijken.

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Tot zover...

succes.

sanscorp (0), 6 jaar geleden

Is geen peugeot maar een chevy spark geworden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum