Honda PRELUDE 2.2 VTEC E2: Motor Olie te heet? 120C

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: H22A2, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 136

Beste mensen,

Ik heb onlangs een Honda Prelude 2.2VTI uit 1993 aangeschaft.
Auto rijd en stuurt prima en heeft hier en daar wat aandacht nodig.
Wat mij gelijk opviel is dat de vorige eigenaar een olie druk meter en een olie temperatuur meter had geplaatst. Hierop is te zien als de auto ongeveer een 30 minuten heeft gereden dat de temperatuur 120 graden word. De originele temperatuur meter ziet er wel gewoon netjes uit, en geeft gewoon het midden aan.

Is dit een normale waarde can de olie temperatuur of moet ik het laten nakijken?

Alvast bedankt voor uw moeite.

Vriendelijke groeten, Nino

SpL

Geplaatst door SpL (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Prelude? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1580) PRO, 6 jaar geleden

Als het inderdaad 120 graden is , is dit tegen de hoge kant aan , maar zo een aftermarket metertje , hoe betrouwbaar is die ?
Als er geen verdere problemen zijn , zou ik me niet druk maken om zo een metertje .
Waar hebben ze de sensor trouwens geplaatst ?

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

[quote=kaleido 1]
Waar hebben ze de sensor trouwens geplaatst ?[/quote]

Ik denk afgetakt van de originele...dan begin je al met een overgangsweerstand.
Ik zou dat metertje er weer uitslopen...

SpL (0), 6 jaar geleden

Beste mensen,

Excuses voor de late reactie, ik ben ontzettend druk geweest en heb geen tijd voor de auto gehad. Ik wil u beiden bedanken voor uw tijd. Ik heb ondertussen kunnen uitvogelen dat de vorige eigenaar de metertjes bij de oliefilter heeft aangesloten. Het is ook nog eens slordig gedaan waardoor er olie lekt rondom de filter.

Vriendelijke groeten, Nino

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

Eruit met die zooi, lekkage verhelpen en gewoon vertrouwen op de originele meters.

kaleido 1 (1580) PRO, 6 jaar geleden

Precies !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Prelude of stel zelf een nieuwe vraag.