Fiat STILO: kacheltemperartuur

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 182B6000, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 76

Na enig twijfelen heb ik mezelf toch een keer gewaagd aan een Fiat. In principe heb ik een aversie tegen Italiaanse auto's maar deze Stilo zag er nog prima uit voor zijn leeftijd, heeft 22500 gelopen maar rijdt als een zonnetje. En de kosten in dit geval waren met een nieuwe APK goed te doen. Na een paar weken rijden komt het volgende probleem naar voren. De climacontrol regelt netjes de temperatuur in de auto. FullAuto werkt en stelt netjes bij. echter als de motortemp oploopt schiet na verloop van tijd de kacheltamp links naar heet en rechts blijft hij gewoon goed werken. de boven blowers gaan dicht en de warme lucht stroomt rijkelijk uit de opening naar het zijraam. de enige optie is dan de clima uit te zetten en bij afkoelen en opnieuw starten hopen dat hij het weer doet. Na wat proberen lijkt het alsof de clima het blijft doen op 16.0 graden en nog geen halve kracht blazen. zet ik m harder dan schiet ie weer op warm. wat kan dit zijn? ik zat te denken (ooit bij een vw gehad) aan de kachelweerstand. iemand een idee?

rave

Geplaatst door rave (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (980) PRO, 6 jaar geleden

Wat bedoel je met als de motortemperatuur op loopt ?
Ik zou tevens het airco systeem op afwijkingen laten controleren , vullingsgraad en foutcodes.
Tevens het motor gedeelte controleren op foutcodes .
Als de motortemperatuur te hoog op loopt , dan stopt de airco met juist werken , vermogen gaat dan naar de motor.

rave (0), 6 jaar geleden

Het lijkt alsof er een klep dichtklapt als de snelheid van de ventilator te hoog wordt. hierdoor wordt er geen koude lucht meer geblazen via de linker uitgangen, enkel hete lucht via de linker raamuitgang aan de zijkant. de temperatuur van de motor loopt niet TE hoog op, deze blijft netjes in het midden. evt airco kan geen kwaad om te checken echter denk ik dat het probleem mechanisch is omdat ik de klep HOOR dichtslaan als de snelheid van de ventilator te hoog wordt. en Rechts blijft er wel gewoon koude lucht stromen op gewenste snelheid.

kaleido 1 (980) PRO, 6 jaar geleden

Dan denk ik dat er een asje of hevel afgebroken is van de desbetreffende klep , zou ik toch eens onder het dashbord duiken en kijken of je uitwendig iets van een defect kunt zien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.