Suzuki Baleno 1997: Natte bougies cil. 3+4

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: G16B, Motorinhoud (cc): 1600

Goedendag, deze Baleno 1.6 autom. is op 01-07-2016 aangeschaft en vandaag 07-07-2017 monteerde ik een nieuw luchtfilter en 4 nieuwe bougies. Echter de laatste 2 bougies waren zijknat bij uitdraaien (Cilinders 3 & 4) Ik doe dit niet omdat er problemen zijn, integendeel, de motor start goed, loopt mooi, slaat niet over, ook geen rookpluimen of zo. Wel vindt ik het benzineverbruik wat aan de hoge kant, 1L;11/12 in de stad, en het is een automaat. Zo te zien heeft de vorige eigenaar de auto goed verzorgd, maar zal denk ik, geen geld meer aan deze auto uitgegeven hebben toen hij wist dat hij hem ging inruilen. De vraag is: moet ik me zorgen maken over de natte bougies?

Reinier53

Geplaatst door Reinier53 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Waren de bougies nat aan de binnenkant (in de cilinders) of aan de buitenkant?
Aan de buitenkant kan je denken aan geknoeid water..

Reinier53 (0) PRO, 6 jaar geleden

Alhoewel het nog niet is verholpen, waarschijnlijk defecte kleppendeksel pakking. Wordt nog vervangen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.