Citroën Berlingo: startprobleem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400

Mijn berlingo wilde vanmiddag niet aanslaan ( startmotor/accu zijn goed )
Zekeringen gecontroleerd/ andere sleutel geprobeerd/accu pool losgehad, geen resultaat.
andere krukas sensor geprobeerd maar niets hielp
Na vele pogingen sloeg hij toch ineens aan en loopt verder prima.
Nu verdenk ik mijn brandstofpomp?
Of heeft iemand andere suggesties?
b.v. dank

piet van puffelen

Geplaatst door piet van puffelen (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

jaapvandenbroek (0), 6 jaar geleden

benzinefilter verstopt?

piet van puffelen (0), 6 jaar geleden

Sorry voor de late reactie, maar de auto loopt nu weer probleemloos dus het filter zal het niet zijn denk ik.
Ik heb nu ook de stekker bij de benzinepomp losgehaald en een paar keer in en uit geschoven zodat er goed contact blijft.
Ik ben er echter niet gerust op dus mocht iemand ervaring met dergelijk probleem hebben hou ik mij aanbevolen.

Bolleke belgium (0), 6 jaar geleden

jawel,
welke motor zit erin?
Het hoelang stond de wagen stil toen je dit voorhad?

piet van puffelen (0), 6 jaar geleden

Een 1.4i motor.
De auto staat nooit langer dan 1/2 dagen stil.Inmiddels heb ik weer het probleem en krijg ik hem weer niet aan de praat.
Ik heb de leiding losgehaald bij het benzinefilter en als je de auto start pompt hij niets dus de pomp zal overleden zijn....

piet van puffelen (0), 6 jaar geleden

Ik heb trouwens al even gekeken maar volgens mij moet de tank onder de auto vandaan gehaald om de pomp te demonteren?
Ik zie vanuit de bodemplaat boven de tank nergens een luikje o.i.d.

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Correct . Tank dient gedemonteerd te worden . Tap wel eerst even de brandstof af .

piet van puffelen (0), 6 jaar geleden

Zit er een aftapplug?

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Nee , er zit geen aftapplug onder . Omdat de pomp niet werkt kan u de brandstof met een lange slang via de vulopening overhevelen .

piet van puffelen (0), 6 jaar geleden

Rene, bedankt voor je info.
Hij zit gelukkig niet zo vol dus dat valt dan weer mee.

piet van puffelen (0), 6 jaar geleden

Nou eindelijk moed verzameld en de tank gedemonteerd.
De pomp even gecontroleerd en als ik er 12volt op zet doet hij het gewoon?
nou heb ik ook nog wederom spanning gemeten op de stekker naar de pomp toe en als ik het contact aan zet staat er ong. 4 volt op?
En wat mij nu opvalt is dat er bij een kastje op het motorblok ( bij klepdeksel ) een constant zoemend geluid komt. hoort dat wel vraag ik mij af.
Tevens nog een vraag: als je het contact aan zet moet de pomp toch meteeen gaan lopen?

piet van puffelen (0), 6 jaar geleden

Kan iemand mij vertellen waar het relais van de benzinepomp geplaatst zit?

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Bericht via E-mail .

piet van puffelen (0), 6 jaar geleden

Probleem is opgelost.!!
Het bleek niet aan de pomp te liggen maar aan een slecht contact in de zekeringkast.
De auto rijdt weer als vanouds.
ik wil Rene Roolvink bij deze heel hartelijk bedanken voor zijn waardevolle advies waardoor ik redelijk snel het probleem kon traceren.
Rene nogmaals vriendelijk bedankt

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Fijn dat het is opgelost . Bedankt voor uw feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.