Peugeot 206: elektrisch deel van contactslot zit vast

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400

Goede middag,
Ik heb hier een Peugeot 206 waarbij het elektrisch gedeelte van het contactslot vast zit.
Waarschijnlijk gaat daar te veel stroom door.
Is er iemand bekend met dit probleem, die weet wat de oorzaak hiervan is.

Met vriendelijke groet,
Sjaak.

sjaak51

Geplaatst door sjaak51 (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

harry4203 (415) PRO, 6 jaar geleden

hij is 17jr gebruikt, dan mag ie wel een keer stuk zeker? komt overigens wel meer voor hoor.

sjaak51 (0) PRO, 6 jaar geleden

Hoi Harry,
Het is inderdaad al een oudje, maar het moet toch een oorzaak hebben.
Dit is de 2e keer in een half jaar. De vorige keer is er een gebruikt contactslot gemonteerd.
Het gebeurd onder het rijden. geheel onverwacht kun je de contactsleutel niet meer verdraaien als je de motor af wil zetten.
Heb je enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Groet,
Sjaak

harry4203 (415) PRO, 6 jaar geleden

ben met je eens dat dat wel vlot is ja. zit het wel echt in het electrisch deel, en niet in het mechanische slot? zoals ik al meldde gaan ze vaker defect, dus de kans dat je een slechte gebruikte hebt gehad is natuurlijk ook aanwezig. enige grote stroom die eroverheen loopt is eigenlijk de kachelmotor, je zou hier eventueel een relais tussen kunnen maken.

sjaak51 (0) PRO, 6 jaar geleden

Het is echt het elektrisch deel. Als ik de delen uit elkaar schroef is de sleutel weer normaal te draaien.
Als de kachelmotor daar overheen loopt zal ik die eens even nakijken.
Groet,
Sjaak.

sjaak51 (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik heb de kachelmotor nagekeken maar werkte goed.
Toch maar weer het contactslot vervangen en hopen dat het goed gaat.
Groet,
Sjaak.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.