Renault LAGUNA: Roetfilter foutcode "DF297"

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K9K 57, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 81

Renault Laguna III 1.5dci met foutcode DF297 "particle filter clogged"

Na het resetten is de storing nog niet terug gekomen maar wil wel graag weten wat er aan de hand kan zijn.
Ik begrijp dat de storing optreedt wanneer er een drukverschil tussen in en uitgang van het roetfilter wordt gemeten (verstopt). Hoe kan ik verifieren of het filter daadwerkelijk verstopt is of dat ik te maken heb met een andere fout?

Voordat de storing optrad is er 2500km afgelegd, voornamelijk snelwegkilometers met een gemiddelde snelheid van 90km/h (caravan).
Ook in het dagelijks gebruik ziet de auto alleen maar (lange) ritten op de snelweg en 80km wegen. Je zou zeggen dat hij voldoende kansen heeft om te regeneren?

Zijn er bekende problemen met dit type motor en roetfilter?
De auto heeft 150000 kilometer op de teller staan.

PAHVelthuis

Geplaatst door PAHVelthuis (0) PRO , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.