Opel Ampera 2012: 12 volt accu leeg

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: LUU, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 63

Opel Ampera 2012 57000 km
12 volts accu is bij stilstaande auto in 11 dagen leeg.Accu al vervangen.
Lekstroom gemeten schommelde?? tussen de 0.05 tm 0.31 !! Amp bij ruststand. 0.05 amp is normaal.
Vanmiddag alle zekeringen en relais 1 voor 1 eruit en telkens afname stroom gemeten en bleef bij 0.05 t/m 0.31 amp.
Toen alle zekeringen en relais voor en achter eruit en afname bleef 0.05 t/m 0.31 !!
Conclusie er is een gebruiker die aan constant plus is aangesloten en die een SCHOMMELEND ?? gebruik heeft van 0.05 t/m 0.31 amp
MAAR WELK heeft iemand hier ervaring mee.

adrir

Geplaatst door adrir (0) PRO , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Ampera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

Siem Bijman (115) PRO, 6 jaar geleden

Een computer heeft soms een minuut nodig om in ruststand te gaan en sommigen ook wel 5 minuten. Dus als je de auto van contact af zet moet je eigenlijk de lekstroom pas meten na een paar minuten ruststand. Heb je dat ook zo gedaan?

jeroen076 (0), 6 jaar geleden

en ook alle deuren dicht en op slot en ook de motorkap slot ff dicht klikken

adrir (0) PRO, 6 jaar geleden

Ja achterklep slot wel op slot gedaan alle deuren op slot ,motorkap niet dicht gedaan daar ik telkens een zekering of relais eruit moest halen om het gebruik te meten ,zit aan de motorkap dan ook een gebruiker aangesloten??

adrir (0) PRO, 6 jaar geleden

Ja Siem telkens na het eruit halen van een zekering of relais even gewacht met meten!!
Ook toen ik alle zekeringen en relais voor en achter had verwijderd heeft de auto wel een half uur gestaan met de amp meter er tussen en de amp meter schommelde tussen de 0.05 en 0.31

jeroen076 (0), 6 jaar geleden

wat is de laadspanning cq stroom?

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Koppel de dynamo eens los .

adrir (0) PRO, 6 jaar geleden

Jeroen de laadspanning is goed.

Rene de dynamo loskoppelen niet aan gedacht ga ik proberen< zit wel op een...... plaats >

richard72 (0), 6 jaar geleden

0,05 is niks dat is gewoon oke daar lig het echt niet aan
Hoe veel volt is je accu als je na 11 dagen meet ? En hoe lang heb je gereden voor dat je hem weg zet ?
Wat veel en vaak stroom vreters zijn simpel kofferbak licht wat niet uit gaat ! Enz maar 0,05 is normaal en heeft niks te maken met half uur wachten onzin , een alarm bv heet. 40 sec nodig om ohm waarde van Maas meten. ( bij duurder alarmen zit massa schakeling) als men dan iets bedient electrich veranderdat en geeft alarm ).
Computer eu in auto heeft niks tijd nodig .

Dan zou je dat gemeten hebben ook maar 0,05 is echt niks

adrir (0) PRO, 6 jaar geleden

Richard 0.05 is niks dat klopt maar mijn gebruik schommelt van 0.05 tot 0.31 en 0.31 is te veel.

accu volt niet gemeten stond op vakantie adres na 11 dagen leeg en de anwb heeft met een hulpstarter de auto weer gestart en daarna 250 km gereden, thuis gekomen en de accu laten doormeten en die was oke.Toen gezocht naar een oorzaak waarom de accu was leeggelopen en het gebruik gemeten en die schommelde van 0.05 tot 0.31!! en verder zie mijn verhaal hierboven.

richard72 (0), 6 jaar geleden

Maar was op vacantie nu niet meer gebeurd denk dat je geen zorgen moet maken , gaan beren gaan zien . Anwb man heeft niet gezegd wat het zou kunen zijn ? Als je accu goed is is vuist regel "lig aan welke klasse auto " 20 dagen dat een accu onder de voltage uit komt om te kunne starten , ik denk dat je het moet negeren is niet veel . Ik hoor niemand hier die iets vertel over het parkeer licht functie ik bedoel Parker lich van 19:00 uur tot ander middag. 2 uur is geen probleem,
Voor mijn auto , nu je weet dat hij 0,3 verbruik en je pak je antal amp kan je uit reken hoe lang het duurt, maar 11 dagen zal hij niet meer stil staan toch ?

jeroen076 (0), 6 jaar geleden

laadstroom want als hij niet geladen wordt dan wordt de accu ook leeggetrokken. ik heb ooit een voertuig gehad die gewoon 13.4 v lade met maar 2 amp en toen we de dynamo gedemonteerd haden toen kwamen we eracht dat de koolboorstels helemaal weg waren en dat hij enkel nog de veertjes pakten. dus zoals eerder al gevraagd , eerst bij de basis beginnen laad stroom en voltage meten

richard72 (0), 6 jaar geleden

Jeroen niet gelezen wat het probleem is! Is niet dat accu niet geladen word maar dat er stroom verbruikt word. Maar dat is ook geen probleem ik snap dat hij gewoon wil begrijpen wasr en wat die 0,3 trekt. Maar met deze lek kan je hem wel een week weg zetten en start hij nog, mits je orgine antal amp accu er in heb ,maar daar twijfel ik niet aan gezien het verhaal

jeroen076 (0), 6 jaar geleden

ja idd maar hij focust teveel op die lek. Wat jij aangaf valt gewoon binnen de marges zoveel electronica dat op een auto zit. Daarom dacht ik van als de auto "slecht" bijlaadt dan als je 11 dagen stilstaat ja dan kan je er van uitgaan dat ie leeg is. Ik denk alleen maar mee :)

richard72 (0), 6 jaar geleden

Ja dat waarderen ze ook ,en ik ook dat iedeeen mee denk 👍🏻.

Ik zou zeggen gewoon vergeten 11 dagen moet kunen , maar als je aan komt op camping en auto is warm (electriche koel fan draait , misshien binnne lucht blazer aan , ramen electriche open .


Dan stop je en ook al draai de auto die koel fan trek veel en kachel moter (koude lucht) en dan nog even de ramen dicht doen dan ,kofferbak open en deuren open. Uit laden ? Mischien caravan of iets er achter , exstra verbruiker ,
Koffer bak verlichting en bijne verlichten , dat alles samen. Misschien heeft dat geholpen met het na 11 dagen niet genoeg spaning om te starten . Een accu is ook iets aparts ,want 9 volt maar genoeg amp , als je dan met een lipo accu. , of zelfs een powerbank de voltage naar 12, volt help start de auto gewoon, die jump starters die je zo koop daar zit maar een 7 amp gesloten cel of lood accu in , gaat gewoon slleen om de 12, 13 volt te krijgen .

adrir (0) PRO, 6 jaar geleden

Richard.
11 dagen is niet mogelijk.
Accu 2 jaar oud nieuw 63 amp zeg nu 90 % is 56 amp.
Gebruik 0.05 t/m 0.31 is gemiddeld 0.18 amp
56 amp accu gedeeld door 0.18 amp uur is 311 uur gedeeld door 24 is 13 dagen accu totaal leeg.
Maar na 11 dagen niet meer het vermogen om de startmotor te laten draaien.
Op vakantieadres; Lichten uit- binnen verlichting uit ook in kofferbak- niet op parkeerlicht staan-deuren en achterklep goed gesloten.
Hoop dat iemand mij kan vertellen welke gebruiker zoveel schommelend gebruik heeft van alles al geprobeerd zie begin verhaal.

richard72 (0), 6 jaar geleden

Zit er alarm op ? Of iets wat afstand bedient kan worden ?

richard72 (0), 6 jaar geleden

Zit er alarm op ? Of iets wat afstand bedient kan worden ?
Of carkit ?met draadloze verbinding jou berekening kwa amp en jaren tal van accu is natuurlijk helemaal uit de lucht gegrepen .daar bij spreek je zelf over accu al vervangen. !!! Dus wat klop er nu niet aan jou verhaal ?

Je zeg alles al geprobeert maar dat Is niet zo want dan zou je nu weten . Alles er af halen .!

Dan begin je met start motor olus draad , die dikke

En meten tussen de min ! Met multie meter niet tussen de plus. Pool en kabel !

Dan de plus op dynamo ,
Deze twee zijn constant aan de plus aan gesloten
En de accu klem plus , niet gebruiken want daar zitten er hoop in. Maar net als je radio , carkit alarm los plus
geven .

Maar. Als je nu eerst in je verhaal zeg nieuwe accu en nu halve wegen is het in eens 2 haard oud ?

Daar bij gaat het niet om amp dst je start motor niet mer in schakeld maar om volt! Onder 9 werkt hij niet.

Maar afstand bedien van bv deur vergrendeling al dat soort dingen die stand by staan ,
Zitten je klemen we goed X zelfs los zitten steker trek stroom

jeroen076 (0), 6 jaar geleden

en meten tussen de min waar richard het over heeft heeft geen invloed op het resultaat maar om kortsluiting te voorkomen want wat je verbruik ook is what comes out must go in. Hoe meet jij eigenlijk het stroomverbruik? over de kabels of tussen de kabels???

adrir (0) PRO, 6 jaar geleden

Ja Richard ik meet tussen de min pool om kortsluiting te voorkomen.
Accu van 2 jaar oud is toch nieuw!!! accu doorgemeten maar is prima.
ga proberen om de plus kabel los te halen van de dynamo en de startmotor kijken als dat resultaat geeft.Verder al verteld alle zekeringen en relais eruit gehad maar er blijft een gebruiker die te veel stroom gebruikt.

jeroen076 (0), 6 jaar geleden

een accu van 2 jaar is zeker niet nieuw !!! Als je de zekering er uit getrokken heb en er veranderd niks dan moet er een zekeringkast zijn die waarschijnlijk nog niet gevonden hebt. Dit was toch een ampera die met een hoogvolt systeem werkt? misschien daar even in zoeken maar kijk uit want voor je het weet staan je haren overeind of erger; zou dit aan de profs van opel overlaten die zijn er voor getraint

arjenhofstra (0) PRO, 6 jaar geleden

Is er al gecontroleerd of er een service bulletin beschikbaar is? Zoniet, dan zou ik daarmee beginnen.

Bij moderne voertuigen werkt de methode van zekeringen trekken niet. Stroomverbruik kun je dan beter opzoeken door spanningsval te meten over de zekeringen. Die methode heeft het voordeel dat je niet steeds systemen in storing brengt en daardoor de boel wakker houdt.

adrir (0) PRO, 6 jaar geleden

Arjen er is geen service bulletin beschikbaar

Meten van een spanningsval doe je door middel de zekering er uit en dan het amp meten over de klemmen.

arjenhofstra (0) PRO, 6 jaar geleden

Nee, meten van de spanningsval doe je over de zekering. Hoe hoger de stroom, hoe groter de spanningsval over de zekering. Een circuit waar geen verbruik achter zit heeft 0 mv spanningsval over de zekering. Als je even op google zoekt vindt je vast wel een tabel waar je het stroomverbruik kunt aflezen aan de hand van de gemeten spanningsval

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Ampera of stel zelf een nieuwe vraag.