Ford Focus: knipperlichten 5e deur wagon

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine

Ik ben in het bezit van een Ford Focus Wagon 2015. Op 5e deur lopen de achter knipperlichten door. Deze knipperlichtunits op 5e deur/klep zijn niet zomaar dummy maar zijn bedraad en er zit een lamp in. Echter ze doen het standaard niet. Linker knipperlichtstekker is bedraad met kabeltjes zwart met witte streep en bruin met groene streep. Kan ik deze ergens aansluiten op kabelboom of zekering?

Houtenpaard

Geplaatst door Houtenpaard (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jeroen076 (0), 6 jaar geleden

als ze het standdard niet doen en alles werkt perfect waarom wil je ze dan aagesloten hebben. vragen om problemen.

Houtenpaard (0), 6 jaar geleden

Hi Jeroen076 bedankt voor je reactie. Ik vind een breder knipperlicht mooier en duidelijker zichtbaar. Nu is alleen een klein gedeelte van achterknipperlicht werkend. Kijk maar eens rond op de weg. Van moderne autos zie je de knipperlichten steeds kleiner worden. Niet altijd meer goed zichtbaar wanneer de achterlichten en /of remlichten ook aan zijn. Bijvoorbeeld nieuwe audis hebben een mooie lange streep als knipperlicht. Waarom zouden er problemen zijn, als de loze knipperlicht-units bedraad zijn incl. lampje. Ze zijn gewoon ergens onderbroken. Maar waar?

jeroen076 (0), 6 jaar geleden

Koop dan gewoon een audi hahahaha. maar er zal wel iets niet goed zijn dan of een functie uitgezet zijn maar waarom niet ff een belletje naar de dealer want als je voertuig uit 2015 komt heb je geen garantie meer dan?

Houtenpaard (0), 6 jaar geleden

Jeroen het is geen garantie gevalletje. Het is standaard bij al de wagon focussen niet werkend. Was al van plan aan dealer te vragen bij zijn volgende beurt. Maar ik hoopte, dat een ervarings deskundige op dit forum, mij een antwoord kon geven.

Heino4267 (225), 6 jaar geleden

Wellicht is dit meer een vraag voor het Ford Focus Forum?

Houtenpaard (0), 6 jaar geleden

Ik denk dat ik de raad van Jeroen076 opvolg door niets te veranderen. Electrisch / electronisch systeem van een moderne auto is complex en gevoelig.

Heino4267 (225), 6 jaar geleden

Dat laatste zou vooral opgaan als de nu niet gebruikte lampjes in de achterklep gloeilampen zijn: dan sluit je een flinke extra belasting aan.
Om dat te voorkomen kan je daarvoor LED-lampjes kopen en in de fittingen steken: die vormen nauwelijks een extra belasting en daar merkt de auto dan niets van.

Als je zelf gaat meten t.o.v. massa, of je kijkt in de fittingen in de achterklep welke draadkleuren daar vertrekken bij welk lampje, weet je welke draden je moet oppikken in de draadboom die door de achterklep naar de auto loopt en dan kan je het gewoon in de auto werkend maken door extra draden te trekken van de achterklep doorvoer naar de achterlichten.

Houtenpaard (0), 6 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Heino4267. Je voorstel om oranje/gele led lampen te gaan gebruiken lijkt mij zeer plausibel en uitvoerbaar.Doordat de led-lampen bijna geen weerstand hebben zullen ze ook niet langzamer knipperen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.