Fiat PUNTO: Te stugge vering.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 843A1000, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

< ik zou zelf eerst controleren. Maar je mag ze gerust vernieuwen. Kijk ook of er geen veer gebroken is.

paltenburg

Geplaatst door paltenburg (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

paltenburg (0), 6 jaar geleden

Ik heb een Fiat Punto uit 2004 (facelift-model), Sporting met Airco.

Ik vind de vering heel stug, soms zit ik schuddend in m'n stoel. Daarom zoek ik een zachtere vering.

Mijn vraag is: Welke vering/veerpoten zijn compatibel met deze Punto Sporting? Dezelfden als voor de gewone Punto's?

Kan ik dus gewoon een tweedehands setje veerpoten uit een gewone Punto bestellen?

Vriendelijke Groeten, Popke

kaleido 1 (990) PRO, 6 jaar geleden

Zit er nog wel de originele vering onder , ondanks dat het een sporting is , valt het stug zijn normaal wel mee .

Ralf_Jensen (0) PRO, 6 jaar geleden

Controleer eerst eens de schokbrekers.
"ik vind de vering heel stug" is niet maatgevend.

paltenburg (0), 6 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Zit er nog wel de originele vering onder , ondanks dat het een sporting is , valt het stug zijn normaal wel mee .[/quote]

[quote=Rolf jensen]Controleer eerst eens de schokbrekers.[/quote]

Ja, zou ik de schokbrekers gewoon moeten vervangen? (Alleen de schokbrekers, of de gehele veerpoot inclusief veer?)

Of is het gewoon een eigenschap van deze auto? Ik vind dat ik de trillingen in de weg veel directer voel dan bij mijn vorige Toyota Yaris, of bij (mijn tijdelijke) Citroen C3.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.