Seat IBIZA: EPC + motorstoring geen vermogen meer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BKY, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Sinds een paar maanden eigenaar van een seat ibiza 2005, sinds kort krijg ik random een EPC melding en heb ik totaal geen vermogen, ik kan het pendaal helemaal indrukken en er gebeurt niks. Soms is dit in combinatie met de motorstoringsmelding, vaak als ik dan de motor uit laat voor een paar minuten is de epc weg maar de motorstoring blijft branden. Als ik dan een paar dagen de auto niet gebruik is deze ook opeens weg en is het alsof er niks is gebeurt.

Dit is nu al 3x gebeurt, de eerste keer had ik helemaal geen vermogen meer.
De tweede keer kon ik max 30 rijden met lage toeren die niet hoger willen.
De laatste keer was vandaag kon ik max 5-10 rijden waardoor de auto begint te stotteren ivm lage toeren.

Aangezien ik niet optijd bij een garage kan zijn, en vaak de melding al weer weg is kan dit niet uitgelezen worden, heeft iemand een idee??

St3fanNL

Geplaatst door St3fanNL (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Zou hem laten uitlezen op storingen,,vermoedelijk iets met de gasklep aandrijving.

St3fanNL (0), 6 jaar geleden

[quote=jaker]Zou hem laten uitlezen op storingen,,vermoedelijk iets met de gasklep aandrijving.[/quote]
Bij een garage laten uitlezen, bleek allemaal om de gasklep te gaan en de sensoren ervan. Ze hebben hem schoongemaakt en nu afwachten of t een vuiltje was en anders vervolg stappen ondernemen, bijv. vervangen..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.