Volkswagen CADDY 51 KW BESTEL 2,0 SDI: abs snelheidssignaal ontbrekt

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2000

Beste ,

Caddy met brandend abs , motormanagementlamp en stuurkolom en snelheidsmeter die niet werkt .

foutcodes

0524 abs regeleenheid geen signaal
0414 schakelapparaat kodering verkeerd
030a stuurwielhoeksensor geen signaal
0529 airbag stuurapparaat signaal niet logisch

Zekeringen in motorruimte en onder stuur ok

Abs regeleenheid kan niet uitgelezen worden . foutcodes zijn gevonden via centrale electronica , chassissturing , combi instrument en andere modules .

Het is vrij duidelijk dat er een can bus en/of ander probleem is afkomstig van abs module , maar daar ik niet in het systeem geraak ( geen verbinding ) zit ik momenteel een beetje vast .

Wie kan mij hiermee helpen

met vriendelijke groet

Christoph

stoffel10

Geplaatst door stoffel10 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 6 jaar geleden

Voedingen en massa's belast meten en de canbus scopen, lijkt me een goed begin.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

ricky (0) PRO, 6 jaar geleden

Inderdaad de voeding en massa gaan meten op abs regelapparaat (voltmeter op de plus en min met aangesloten stekker) heb je dan 12 Volt dan of can-bus draad probleem of regelapparaat stuk.

stoffel10 (0) PRO, 6 jaar geleden

Vandaag totale uitval van instrumentenpaneel na harde reset .Wagen draait ook niet meer , start wel maar valt onmiddelijk stil .

Lijkt me een echte problemcar te worden .
Enig idee op welke penbezetting ik 12v moet meten op regelapparaat abs ?

Mvg

Christoph

ricky (0) PRO, 6 jaar geleden

Niet uit mijn hoofd en heb ook geen schema hier maar in ieder geval op de dikste draden :)
Misschien heeft iemand anders hier een schema bij de hand.

arjankempeneers (0) PRO, 6 jaar geleden

Zit de stekker van de zekeringkast boven op de accu er goed opgeklikt? Had ik pas bij een Beetle

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Hallo, misschien heb je hier iets aan op het abs regelapparaat pen 14 rood/groen voeding spanning via sb 16 klem 1 rood/blauw voedingsspanning via sb 4 en klem 20 zwart/groen via sc 14.
Sb is de zekeringkast onder de motorkap,sc zit onder het dashboard.
Steker 26 bruin is massa
overigens gaat de canbus aandrijving van de abs apparaten wel eens stuk.

stoffel10 (0) PRO, 5 jaar geleden

ABS regelapparaat was inderdaad defect .
Ac tronics heeft deze module hersteld

Christoph

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is,bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.