Toyota YARIS VERSO: Inhouden bij gasgeven

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 1NZ-FE, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 78

-20 fuelltrim Is inderdaad stationair.

Klant heeft de auto niet meer gebracht maar zelf wat gerommeld (vanwege de kosten). En volgens hem was het nu beter maar niet 100%. Zou hem brengen als het erger werd en hij wat geld had...

Denk dat jij wel gelijk had Daan, maar kan het helaas niet checken.

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman (140) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Siem Bijman (140) PRO, 6 jaar geleden

Auto loopt stationair goed maar bij gasgeven houdt hij eerst even in voor hij op toeren komt. Geen foutcodes en ook 4-gaswaardes zijn ok. Geen valse lucht.

STFT is wel -20% en LTFT - 7%.

Iemand idee waar te zoeken? (Kleppen zijn wsl nooit gesteld en daar wilden we mee beginnen)

daandc (0) PRO, 6 jaar geleden

Is het gasklephuis niet vervuild ?

Waardoor de vlinderklep blijft plakken .

Het zou ook kunnen kloppen met short fuel trim want die is aan het proberen te verarmen .

Kan ook in combinatie met vervuild luchtfilter je schrijft niks over het onderhouds van de auto .

Siem Bijman (140) PRO, 6 jaar geleden

Dankjewel Daan, heeft bij ons geen onderhoud gehad laatste tijd. Klant heeft eerst APK gedaan en maakt hier een nieuwe afspraak voor en dan gaan we deze zaken checken.

Nogmaals dank en ik kom er op terug.

daandc (0) PRO, 6 jaar geleden

Check dan eerst maar eens de basis zaken zoals de staat van : luchtfilter / bougies vervuilinggasklep en carterslangetjes .

Ik ben beniewd

MB (0) PRO, 6 jaar geleden

Wij hebben dit ook eens gehad, toen lag het aan de luchtmassameter.

Siem Bijman (140) PRO, 6 jaar geleden

De klant heeft de auto mee nu en zou een nieuwe afspraak maken. Dus is even afwachten nog.
Dat van de luchtmassa meter had ik ook gelezen, maar dat ging over een 1.3 en ik weet niet of dat ook geldt voor de 1.5.

Zoals gezegd laat ik het weten.

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 6 jaar geleden

-20 op de fueltrims , is dat stationair? Wat doen ze onder belasting? Is dit een maf of een map motor?

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 6 jaar geleden

Zulke rijke fueltrims lijken mij eerder een inspuiting of lambda probleem of je evapklep lekt. Vacuümlek of luchtmassa meter is onwaarschijnlijk. De lambda ziet veel teveel brandstof (of te weinig lucht), dus haalt hij brandstof weg. Volgende keer ook even de trims onder belasting posten, kan ik je wat makkelijker richting geven :-)

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Siem Bijman (140) PRO, 6 jaar geleden

Zal ik om denken. Bedankt voor je uitleg.

daandc (0) PRO, 6 jaar geleden

[quote=Diagnoseoplocatie.nl]-20 op de fueltrims , is dat stationair? Wat doen ze onder belasting? Is dit een maf of een map motor?

Mvg diagnoseoplocatie.nl[/quote]



Deze heeft een LMM met geintregreerde inlaatluchttempratuursensor 5 draads .

Maar deze gaan nagenoeg niet stuk .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.