Volvo V70: V70 diesel 2005 abnormale geluiden

Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D5244T2

Mijn Volvo V70 diesel 2005 met 332.000km doet plots raar.
Ik ga op vakantie naar de kust, ik laat mijn wagen ongeveer 2 dagen staan. Bij het starten hoor ik éénmalig een luide knal. Niet in de uitlaat maar een geluid rondom de motor. Precies metaal dat ander metaal raakt.
Ik rij 100 meter met de wagen, ik leg stil om de koffers te laden, ik start opnieuw met dezelfde klacht. Ik rij huiswaarts en ik hoor tijdens het accelereren wat tandengeknars. Ook in een bocht hoor ik wat tandengeknars. Ik ga de snelweg op, ik rij 120km per uur naar huis.
De problemen verminderen, verdwijnen. Als ik thuis aankom probeer ik nogmaals te starten, alles normaal bij warme start. Iemand een idee?

SamD5

Geplaatst door SamD5 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

SamD5 (0), 6 jaar geleden

Hallo,

Ik heb mijn voorwielen eraf gehaald en de auto op steunen gezet. Motor gestart en gas gegeven. Alles normaal, zonder vreemde geluiden.
Dan in 5de versnelling gezet en koppeling laten opkomen. Flink gerammel gehoord, ook trillingen.
Aandrijfassen zitten nog goed vast. Distributie ok.
Zou ik koppeling, druklager, koppelingscilinder en vliegwiel samen vervangen?

Siem Bijman (140) PRO, 6 jaar geleden

Beetje late reactie, maar lijkt inderdaad op de koppeling, en dan met name het dubbelmassavliegwiel. Komt vaker voor.Dan alles vervangen, maar is wel een beste klus.

SamD5 (0), 6 jaar geleden

Vliegwiel + koppelingsset + 3 motorsteunen vervangen en de wagen is terug als nieuw.
Ik heb ook toevallig een ander probleem opgelost.
Vroeger had ik soms bij het starten van de motor dat deze rare schokkende geluiden kon maken. Door 3 motorsteunen te vervangen heb ik dit probleem ook verholpen.

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

Mooi dat het weer klaar is.
Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.