Ford MONDEO: schokkend rijden bij laag toerental, ongelijkmatig optrekken hoo

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: QXBA, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Goedendag,

ik heb een probleem met mijn ford mondeo 2.0 TDCI 140 PK van 2009.
Wanneer ik bij lage toerentallen en lage snelheid het gas op de zelfde hoogte vast hou, dat begint de auto te schokken.
Geef ik dan iets gas bij is het weg.
Een soort gelijk en voelbaar iets, is wanneer ik op de snelweg in 6e versnelling het gas intrap.
De auto versnelt dan op zich prima, maar niet gelijkmatig. Net of hij steeds een beetje inhoud en dan weer niet, weer wel, etc..
Roetfilter is goed, intercooler is schoon, en er is al eerder 1 van de 2 magneetkleppen vervangen.
Heeft dit probleem te maken met een vuile of stroeve Turboregeling?

kerim

Geplaatst door kerim (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

metins (0), 5 jaar geleden

Beste Kerim,
Wanneer je net rond 1700 toeren de gaspedaal in de 5e en 6e versnelling vol intrapt, voel je dan en trilling ?
Dan kan het je dubbele massa vliegwiel zijn .
Ik heb een Galaxy 2009 2.0 tdci, daar heb ik al 160.000 km lang lichte schokken rond 1600-1900 toeren. Het heeft iets te maken met de afstelling van de motor en helemaal goed kunnen ze het niet krijgen.
Ik weet niet hoe erg het bij jouw Ford is, bij mij is dat minimaal.

Heino4267 (110), 5 jaar geleden

2017 ....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.