Peugeot BOXER 435 L4H2 3.0HDI: Bsi

Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 116

Beste,

Ik heb een merkwaardig fenomeen.
Heb een peugeot boxer van 2007.
Klacht van de klant is, richtingaanwijzers stoppen niet meer na gebruik, wisserpomp blijft aangestuur en blijft dus pompen , ook na lossen van de hendel.
Bij bediening grootlichten gaan ze aan, maar ze willen niet meer uit, bij afzetten en terug aanzetten contact zijn ze uit.
Foutmelding remolieniveau en de reservelamp brand continu + dat de naald brandstofniveau helemaal op 0 staat terwijl de tank vol is.
Alles kan normaal worden aangestuurt via Diagbox, foutcodes in de BSI: 902A, 902B,9029,9004,9006,9026,9005
Op vraag klant de stuurkolonschakkelaar vervangen, tegen mijn advies in.
bedrading gecontroleerd, 1 draad was afgeoxideerd, mooi hersteld met tin en krimpkous.
Ik verdenk de BSI, iemand dit probleem al ooit gehad???
Graag jullie visie.... alvast bedankt

FrenchLion

Geplaatst door FrenchLion (0) PRO , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

harry4203 (425) PRO, 6 jaar geleden

zekeringkast onder de motorkap toevallig niet vol water? kijk dan ook gelijk even naar de stekker van het motorstuurapparaat of deze niet groen is uitgeslagen. en ik zou alle massaverbindingen onder de motorkap even goed bekijken.

FrenchLion (0) PRO, 6 jaar geleden

Dag Harry,

Zekeringkast onder de motorkap is kurkdroog, stekkers van de ECU motor zijn OK.
Massapunten zijn gecheckt, losgemaakt, gereinigd en terug aangetrokken met een weinig kopervet tussen.
Het eigenaardige is dat alles functioneert, je kan alles van verlichting aansturen, alleen kan je het nietmeer uitzetten.
Wat betreft de brandstofmeter, ik heb de bedrading opgespoord via schema, en de bedrading gemeten, de brandstofmeter in de tank is piccobello in orde. Alleen is de aangegeven waarde niet correct.
Heb de batterij ook al gedurende 2 min.afgekoppeld om zo de aanduiding te her-initialiseren, maar geen soelaas.
Het zal geen makkelijke worden deze keer denk ik....
Ik verdenk de BSI mss zelf... maar ben er geen 100% zeker van.
Alvast bedankt voor de info...

FrenchLion (0) PRO, 6 jaar geleden

Aan allen,

Probleem is definitief opgelost, stuurmodulle (BSI) vervangen.
Gaat volgens dealer nooit stuk, ik heb er wel een 2-tal weken op moeten wachten.
Geen enkele foutmelding meer en alles werkt weer normaal.
Case closed !! :-)

Bedankt Harry om mee te denken !!
Groeten ,
Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum