Audi A4: auto loopt warm en spuit alle water langs expansivat eruit en ko

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: brb, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 85

auto loopt warm en spuit alle water langs expansievat eruit en komt lucht op circuit
waterpomp is goed
geen lek onder auto bij stilstand
thermostaat verwijderd
egr koeler afgeperst
de radiatorvin werkt
doorstroming radiator ok
stationair geen probleem tijdens rijden na 10km is expansievat leeg
expansievat kookt telkens over
nieuwe dop expansievat geplaatst
cilinderkop gloeibougies gedemonteerd en druk op cilinders gezet en er komt geen lucht uit expansievat
druk op expansievat gezet gedurende 5 uur verliest geen druk
er komt geen water bij de olie

iemand idee wat het probleem is

joske 15

Geplaatst door joske 15 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ricky (0) PRO, 6 jaar geleden

Hoe weet je dat de waterpomp goed is? Schoepenwiel kan (half)/los zitten.
Geen verstopping in retourslang reservoir? Of verstopping elders in 1 van de slangen?

arjankempeneers (0) PRO, 6 jaar geleden

Komt er koelwater uit het pijpje in expansietank bij draaiende motor. Worden de slangen hard voordat tankje leeg is.

joske 15 (0) PRO, 6 jaar geleden

Antwoord aan Ricky Waterpomp gedemonteerd en nagekeken deze is 100% ok

Antwoord aan Arjan er komt water MET LUCHT uit pijpje bij expansietank ook bij gas geven en slangen worden hard

arjankempeneers (0) PRO, 6 jaar geleden

Denk toch dat er een scheurtje in cilinderkop zit. Komt meer voor.

joske 15 (0) PRO, 6 jaar geleden

Zoals eerder gezegd de koppakking is niet stuk - verwarming doet het perfect - Auto heeft lang gereden met gewoon water, alle stalen leidingen gedemonteerd zaten half dicht van de roest.

Dit hoofdstuk kan afgesloten worden als NIET OPGELOST

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Oke, NIET opgelost dus.

Die roest duidt op een verkeerde koelvloeistof; er hoort een koelvloeistof in met corrosie-inhibitoren,
specifiek afgestemd op gebruik in motoren/radiateurs van lichtmetalen als aluminium, magnesium of hun legeringen.

Bron: Kroonoil

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.