Fiat 500: startprobleem

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Beste professionals,

Heb hier een Fiat 500, 1.2 benzine, handgeschakeld staan.. Auto heeft een lichte brandschade gehad ter hoogte van de paravan, waarschijnlijk vandalisme. De omhulsel van de kabelboom was aangetast, tape verwijderd, en een aantal draden waren tegen elkaar aangesmolten, deze ertussenuit gehaald, keurig gesoldeerd. Er waren 3 defecte zekeringen. Alles functioneert, alleen de auto slaat niet aan, gaat wel rond.. Uitgelezen, geen communicatie canbus storing, vervolgens motor ecu besteld via de dealer, echter de canbusstoring blijft en is niet in te lezen.. Kabelboom 3 keer gecontroleerd, draad voor draad, maar niets vreemds waarneembaar. Zelf denk ik nu aan de centrale unit links onder het dashboard.., wie weet raad?

Alle advies is meer dan welkom!

de ruijter01

Geplaatst door de ruijter01 (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat 500? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

atte (0) PRO, 6 jaar geleden

Links onder dashboard, naast de stuurkolom; body control unit (BCM). Lijkt a.h.w. een zekeringdoos.

Atte

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 6 jaar geleden

lijkt me dat je eerst de canbus moet scopen om er zo achter te komen en te zien wat er precies gebeurt (sluiting naar massa/plus of iets anders) of welke module de storing veroorzaakt. Zomaar modules vervangen lijkt me vooral een dure hobby.

mvg diagnoseoplocatie.nl

de ruijter01 (0) PRO, 6 jaar geleden

Dankjewel voor het meedenken, probleem is opgelost, ABS pomp belemmerde can signaal, pomp vervangen, auto loopt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 500 of stel zelf een nieuwe vraag.