Mazda 626: auto geeft gas als ik stuur draai

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000

Beste,

Op een dag toen ik met mijn oldtimer een ritje wilde maken deed de auto raar, telkens als ik aan het stuur draai geeft de motor gas zonder dat ik op het gaspedaal druk, Mijn garagist weet er geen raad mee, mss jullie wel ?
Ik heb er een filmpje van gemaakt, aan het einde van het filmpje zie je dat de motorkap dicht is en dat er niemand voor de flauwe grap gas zit te geven aan de motor zelf.

Alvast bedankt

waterkers

Geplaatst door waterkers (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Hans4040 (295) PRO, 6 jaar geleden

Welk filmpje..?

waterkers (0), 6 jaar geleden

tja, blijkbaar moet ik eerst het filmpje op YouTube zetten gezien de volgende tekst :als ik klik op uploaden

"Voeg een YouTube-video toe
Plak de URL van de video die je wilt laten zien tussen de codes [yt]...[/yt].

Hans4040 (295) PRO, 6 jaar geleden

Klopt helemaal...

waterkers (0), 6 jaar geleden

Hier dan het filmpje
Het lawaai dat je op de achtergrond hoort is niet van de auto, de buurman was zijn gras aant maaien

[yt]https://www.youtube.com/watch?v=hcOmRwry...[/yt]

waterkers (0), 6 jaar geleden

mijn garagist kan me niet helpen bij dit probleem, ook twee andere garagisten weten geen raad.
Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen. Ik kan niet meer met deze auto rijden want hij versneld in de bochten. Ik zou het zeer jammer vinden moest ik mijn oldtimer niet meer kunnen gebruiken omwille van dit probleem

JdeP (5), 6 jaar geleden

Als ik het goed heb heeft deze een druksensor op het stuurhuis (zie foto's).

Trek de stekker van deze druksensor eens los,en draai nogmaals aan het stuur.


Succes

waterkers (0), 6 jaar geleden

Ik ken niet veel van auto's, kun je mij aub vertellen op welke plaats ik die druksensor kan vinden ?

Hans4040 (295) PRO, 6 jaar geleden

Op het stuurhuis...zie foto`s.

waterkers (0), 6 jaar geleden

ja, dat zei jdep al

JdeP (5), 6 jaar geleden

Verwijder het linker voorwiel (bestuurderskant) en volg de spoorstang naar het stuurhuis. (zie voorbeeld foto)


Succes

waterkers (0), 6 jaar geleden

Sorry, maar ik heb de spoorstang nog niet bekeken gehad, ik laat wel iets weten....

Hans4040 (295) PRO, 6 jaar geleden

Voor ons hoef je je niet te haasten hoor....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.