Peugeot PARTNER 170C 1.4: SNELHEIDSMETER EN KM TELLER WERKEN NIET

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: kfw, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Beste colega s
Zit met een vervelend probleem waar ik wat hulp bij kan gebruiken.
Chassis *95022089
Snelheidsmeter en km teller, digitaal, werken niet.
Als ik deze aanstuur met de Wow, uitleesapparatuur, werkt de snelheidsmeter wel.
De sensor in de bak heb ik vervangen,ik heb geen scoop, en ook het tandwieltje zit goed vast op de aandrijfas.
op de stekker heb ik massa en 12v + na contact.
de blauwe draad is volgens mij de signaaldraad en die heb ik tot de bsi doorgemeten.Is goed,zwarte grote stekker in bsi,ondermotorkap
De kabels die onder het spatbord doorlopen,zijn goed en in tegenstelling tot wat ik op verschillende forums lees zit er bij deze geen stekker in binnenspatbord boven het wiel.
Aansluitingen en stekkers op bmi in de wagen gecontroleerd op sporen van vocht of andere.
Kan iemand mij vertellen welke pen,draadkleur ? er vertrekt vanuit welke stekker in de bsi naar de bmi zodat ik verder kan meten.?
Ik vermoed dat het niet aan de tellersklok ligt omdat noch snelheid alsook kms niet werken en ik snelheid wel kan aansturen via de WOW.
graag uw mening
mvg Peter

MAXIM

Geplaatst door MAXIM (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Oxo8319 (0) PRO, 6 jaar geleden

de signaal draad loopt van pin 3 (witte stekker snelheidssensor) naar pin 14 (van de 16 voudige zwarte stekker van motorzekeringkast)
Die heb je al gecontroleerd en is goed.
Maar het signaal komt weer bij de 10 voudige zwarte stekker op pin 2 uit die motorzekeringkast en gaat dan naar de motorcomputer op pin G2 van de 48 voudige bruine stekker.

Dus je zal dit stuk nog moeten controleren (meten) of in meting gegevens van de motor computer kijken onder het rijden.
Verder wordt de info van het signaal tussen motorcomputer en BSI (zekeringkast binnen) over het netwerk verzonden
Ik weet niet of je met de WOW de meting gegevens van de BSI kunt bekijken.

MAXIM (0) PRO, 6 jaar geleden

Opgelost.
nogmaals dank voor jullie reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Mogen we ook weten hoe je het opgelost hebt ?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.