Opel Astra H: Astra H z17dth noodloop

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: Z17dth, Vermogen (kw): 74

Beste, deze morgen na het wegrijden ging auto in noodloop, lampje brand en heel weinig reactie van motor op het gaspedaal. Toerental stijgt een beetje en blijft dan hangen op ongeveer 1500tpm onafhankelijk van stand gaspedaal. Motor afgezet, opnieuw gestart, geen foutmelding en na wegrijden direct weer terug.
Ik dacht gelijk even de foutcode op te roepen middels het rem- en gaspedaaltrucje maar daar reageert de auto niet op...
Iemand ervaring?

MaartenGTC

Geplaatst door MaartenGTC (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Dan maar even laten uitlezen.
Ik zou dat wel laten doen met Opel-specifieke apparatuur, dus bij de dealer of een goed uitgeruste universeel.
Misschien zul je de foutcode even moeten opwekken, maar dat is kennelijk eenvoudig genoeg.

N.B.: Welk lampje gaat er branden? De rode met de steeksleutel of de oranje/gele met het motorblok?

MaartenGTC (0), 6 jaar geleden

Omdat de auto niet op het gas/rempedaal trucje reageerde ging mijn vermoeden naar de ‘pedaalunit’. Deze gedemonteerd, 5 schroefjes losgehaald, dekseltje eraf, sledes gereinigd, dekseltje exact terug geplaatst (sleufgaten!), unit aangesloten en getest, geen foutmelding meer en normale reactie van het gaspedaal!

Deze mag dus dicht 👍🏻

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.