Opel Astra H: Veilige modus

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1300

Hallo mijn vraag is ik heb een opel astra station
1.3 cdti 2007
Tijdens het rijden gaat hij ineens in de veilige modus en gaat het lampje met auto/steeksleutel branden! !!!!!!
Merk verder niets geks aan de auto ja in veilige modus geen turbo .....nou ben ik achter de fout codes gekomen.
ECN190105
ECN024311
ECN190107
ECN200307
ECN011508
DEZE zijn weer gereset door de anwb toen was het even weg.
Na een stukje gereden te hebben denk 10 km kwam het weer terug weer in veilige modus wie kan mijn vertellen wat er aan de hand is ....
Is dit een sensor of iets dergelijks ?

Raymon speksnijder

Geplaatst door Raymon speksnijder (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Wat zei de man van de ANWB over de oorzaken?

P0115 (ECN011508) is een probleem met de koelvloeistof temperatuur sensor.
P0243 is een probleem met de elektrische bedieningsklep van de waste gate.
P2003 is een probleem met het roetfilter van bank 2 (dat zou betekenen dat je 2 roetfilters hebt, wat ik betwijvel). Is het soms P2002?
P1901 is Opel specifiek en duidt ook op problemen met het roetfilter of de verschildruk sensor die de drukval in het roetfilter meet.
Bij deze P1901 gaat het dan om Bank 1.

Raymon speksnijder (0), 6 jaar geleden

De anwb kon deze meldingen niet zien in zijn uitleeskastje ...ik ben achter deze codes gekomen via de pendaal test ....
Bij de garage uit laten lezen die zegt dat het waarschijnlijk alleen een sensor is van de roet filter ....die heeft alles ook weer gereset ...ik moet even wachten of het weer terug komt zo ja .dan wil ik wel graag weten wat het is voordat ik vanalles laat vervangen wat straks kapitaal gaat kosten

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Als de ANWB de codes gereset heeft en ze vlak daarna weer terug kwamen heeft resetten en wachten geen nut.
Die codes komen geheid terug en het is meer dan alleen de verschildruk sensor.

Voor verder advies zijn de exacte nummers en voor de P1901 (2 maal) de exacte fouttekst op de uitleeskast van belang.

Raymon speksnijder (0), 6 jaar geleden

190107 deze code blijft nu als enige staan waar staat deze code voor dan ?

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Het antwoord op die vraag staat op het scherm van de uitleeskast.
In zijn algemeenheid: iets met de verschildruk sensor of het roetfilter (Dat geeft P1901 aan).
Wat het exact is geeft de 07 aan het eind aan en dat is Opel specifiek.

Raymon speksnijder (0), 6 jaar geleden

Tnx we gaan er even mee aan de gang !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.