Audi A4: Chiptuning: gevolgen voor versnellingsbak versus gebruik

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AVB, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 74

Hoi,

Ik ben in het bezit van een (goed onderhouden) Audi A4, 1.9 tdi handbak (5). Kilometerstand 2,5 ton.
Nu flirt ik met het idee om de auto te laten chippen van de originele 101 pk naar 140 en een verandering in de nm.
Dit omdat ik veel snelwegkilometers maak (ook in Duitsland).

Heeft dit nadelige gevolgen voor de versnellingsbak? Ik rij gewoon netjes en niet sportief; sprintjes bij het stoplicht doe ik dus niet aan.

Groeten,

Sjoerd

CTIS

Geplaatst door CTIS (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ricky (0) PRO, 6 jaar geleden

Als je er gewoon normaal mee omgaat dan is er niks aan de hand. De bak kan het wel aan maar meestal is bij deze km stand het 2 massavliegwiel al stuk dus die kan wel meer op zijn donder krijgen en dus sneller stuk gaan als hij al slecht is. Als alles in goede staat is (voornamelijk de turbo, koppeling, vliegwiel) dan kan je het rustig doen maar je rechter voet bepaald eigenlijk uiteindelijk het hoe en wat..

CTIS (0), 6 jaar geleden

Dank je!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.