Ford KA: Koelwaterniveau daalt zonder lekkage

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 169A4000, Motorinhoud (cc): 1242, Vermogen (kw): 51

Goedenavond.

Ik heb een Ford KA in de garage staan die koelvloeistof verliest, maar nergens lekkage vertoont en ook niet wit rookt.
Als ik druk op de radiateur zet, daalt de druk maar kan ik alsnog nergens koelvloeistof vinden.
De motorolie ziet er nog uit zoals het hoort. Kachelradiateur gecheckt. Het lijkt wel dat bij warme motor het niveau stabiel blijft.
Iemand enige ervaring hiermee? De dealer gevraagd en alle tips geprobeerd, geen conclusie.

RAVtech

Geplaatst door RAVtech (0) PRO , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 6 jaar geleden

Thermostaathuis ook niet? Zet er eens druk op en dan een nacht laten staan of er koelwater op de zuiger staat. Of even op 3 cilinders gaat draaien

erick knapen-1 (0) PRO, 5 jaar geleden

Precies even druk erop zetten, meestal thermostaathuis. Zie je geen lekkage dan is het je koppakking die lekt, nacht laten staan op druk en smorgens starten. Hoogstwaarschijnlijk loopt hij dan even slecht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.