Audi A4: Op lage snelheid soms geen rembekrachtiging

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: ALT, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 96

Onregelmatig op lage snelheid (minder dan 35 kmh) geen rembekrachtiging
Geen foutmeldingen
Als je het stilstaand controleert gaat de vacuümpomp draaien zodra je het rempedaal intrapt.
Geen luchtlekkage hoorbaar.
Geen water in de paravan of bij de rembekrachtiger
Normaal voel je op hogere snelheid wel dat de rembekrachtiging sterker wordt als je doortrapt.

kego

Geplaatst door kego (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 6 jaar geleden

Geen gescheurde vacuumslangen?

kego (0) PRO, 6 jaar geleden

Bedankt voor de reactie
Nee niet te vinden
Dan zou het steeds moeten zijn.

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

De terugslagklep op de rembekrachtiger is niet lek?

kego (0) PRO, 6 jaar geleden

Sterugslagklep gecontroleerd. Werkt goed
Het probleem doet zich nu al 2 maanden niet meer voor dus als er nog een tip is hoor ik het graag
.

kego (0) PRO, 6 jaar geleden

Is een hele tijd goed gegaan maar helaas weer een keer bij een snelheid van van rond de 80 km
het was wel een situatie met gas los van 120 naar 90 gas geven van van 90 naar 100 gas los naar 80 en dan remmen.
een van de vorige keren was ook bij afremmen op de motor en daarna remmen
Het lijkt er op als of de carterventilatie dan zijn druk niet kwijt kan en het dan via de terugslagklep op een of andere manier het vacuüm opheft van de pomp.
ik ga de terugslag klep vervangen en de drukregelaar van de carterventilatie
voor tips hou ik me aanbevolen

kego (0) PRO, 6 jaar geleden

Lijkt opgelost door bovenstaande ingreep
Remt ook beter je voelt het pompje minder meehelpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.