Toyota IQ: koffer nat

Na water onder de voor matten (buisje condenswater airco) stel ik vast dat er in de koffer ook water binnen komt.
Ik heb het volledige tapijt moet verwijderen van wegen en waterlek wat nu is opgelost maar in de koffer ontdekte ik heel onder aan op de metalen bodem vd auto ook water stond.
Dus ik bouwde de voor en achter zetels uit en het tapijt samen met de isolatie werd alles uit de auto gehaald omdat de isolatie, omdat de isolatie heel moeilijk droog is te krijgen en veel water vast houd.
Onder tussen heb ik gezocht naar het water lek, de langdurige sporen gevolgd maar ondanks is het niet duidelijk van waar het water vandaan komt.
Makkelijkste was de in eerste instantie een klei kit onder de rubber van de achterklep zetten.
Maar de kit op twee verschillende manieren aangebracht , nog komt er water binnen. Dus denk ik dat het niet van de afsluit rubber vd de achterklep komt.
Dan denk ik dat het water ergens van het dak zelf moet komen.
Heeft er iemand weet van, er lekkages komen aan het dak vd de Toyota IQ.
Mijn auto is ieder geval eerste eigenaar en ongeval vrij.
Ik heb foto's gemaakt maar weet niet hoe hier neer zetten.
Groetjes en alvast bedankt.

Katrexprins

Geplaatst door Katrexprins (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota IQ? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

voyager (0), 6 jaar geleden

Als het goed is is bovenaan achterklep de derde remlicht gemonteerd. Kijk of de afdichting ervan voldoende afsluit.

daandc (0) PRO, 6 jaar geleden

Controleer ook de ventilatieroostertjes die achter de achterbumper zitten deze komen binnenuit.

johny54 (0), 6 jaar geleden

Kan bij de achterlichten naar binnen komen door een slechte afdichting blijk een kwaal van de Toyota iq te zijn

Katrexprins (0), 6 jaar geleden

ik laat zien waar ik het water spoor vast stel
Het komt niet aan de achterlichten zelf vandaan.
Van de achterklep rubber kan ik me niet voorstellen, omdat ik al op twee verschillende manier klei afdichting aanbracht onder deze rubber.

Katrexprins (0), 6 jaar geleden

Is ook niet de achterklep die lekt. Water moet van het dal ergens komen. Denk eerder aan de dak rails, die zwarte strook L en R op het dak. Weet iemand hoe die zwarte kunststof stroken los kunnen,

voyager (0), 6 jaar geleden

Dacht dat aan het uiteinde kapjes waren die erop geklikt zijn. Kan mis hebben. Volgens de foto is het dus het derde remlicht niet.
Is het mogelijk om een foto van dakrail te plaatsen?

johny54 (0), 6 jaar geleden

Hallo Katrexprins en ben je er al achter waar de lekkage zit achterin ben erg benieuwd naar dus ik hoop voor jou dat je het al gevonden hebt dus laat even weten als je de lekkage gevonden hebt,, zodat anderen er ook wat aan hebben als ze het zelfde probleem hebben Gr Johny

johny54 (0), 6 jaar geleden

Hallo Katrexprins komt het water niet van het slangetje van de ruitensproeier achter breuk of van de aansluiting los geschoten hoop dat het gauw op gelost is laat even weten als het opgelost is zodat een ander ook wat aan de oplossing heeft hier op het forum

Katrexprins (0), 6 jaar geleden

Dag heren, sorry voor het w8ten. Moeilijk dagen achter de rug. Ik heb daar bij de wagen bij de garage achter gelaten omdat ik het water lek aan de omgeving achterklep niet vond. Zij hebben er naar gekeken en blijkbaar is het opgelost. Ik vroeg naar de oorzaak maar zij antwoorden dat ze overal wat kit hebben achter gespoten. Meer concreet kon ik niet los peuteren bleek na drie keer rond de pot vragen stellen. Bij deze reactie had ik meteen een slecht gevoel dat het zou opgelost zijn. Maar blijkbaar is het effectief opgelost. Na speculatie kan ik alleen maar verzinnen dat de oorzaak bij de rubber op de auto tegen die tegen de achterklep moet afsluiten. Dus kit spuiten achter de rubber. Zeker boven aan beginnen en zo de rubber volgen naar onder. Ik had er zelf klei achter geduwd maar dit verdeelt zich niet goed. Aan de antenne waar ik bijna zeker van was) kwam geen water binnen. Van de zij lijsten op het dak ook geen sporen gevonden. Verder blijf ik zelf ook wat op mijn honger zitten en hoop dat toch ooit iemand het meer concreet probleem kan vinden.

Katrexprins (0), 6 jaar geleden

Bij mijn Auris 2011 is het lek probleem aan de achter lichten opgelost door de rubber er tussen zuiver te maken en gewoon terug plaatsen. Wel heel veel moeite gehad om alle vocht uit het achterlicht te krijgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota IQ of stel zelf een nieuwe vraag.