Volkswagen PASSAT CL VARIANT TDI 66 KW: storingslampjes knipperen bij 20-40 kilometers gereden...

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld

Beste techneuten,

Zit met een probleem.

De laatste dagen wanneer ik aan het rijden ben krijg ik enkele storingen op mijn dashboard te zien.
- gloeilampje brandt (motorstorung)
- parkbremsen fehler
- ESP uitgeschakdeld.

Ik moet dan aan de kant om eerst de auto uit te zetten vervolgens zet ik hem aan en is het even weg. Rij ik ongeveer 20-40km verder komt het probleem weer voor.
Doe precise het zelfde, auto aan de kant zet de auto uit, start opnieuw en de lampjes zijn weg. Maar blijven ook weg komen niet terug na 100km.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

djbosanac

Geplaatst door djbosanac (65) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik zou beginnen met de auto te laten uitlezen - in ieder geval zowel de motor als de parkeerrem als die elektrisch is.
Aan de hand van de foutcodes heb je dan een zoekrichting.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Ik heb inderdaad een electrische parkeerrem. Deze is ook niet 100 lekker.

Wanneer ik de parkeerrem wil ontkoppelen en druk op de knop je hoort de motortjes draaien. Maar wanneer je dan vooruit gaat lijken de motortjes niet ontkoppeld, want je hoort dan geratel/rammel achterin alsof ze nog vast zitten.

Heeft dit invloed op de problemen met de dashboard? Moet zaterdag langsgaan naar een VW dealer. Aangezien ze daar VAGcom apparatuur hebben.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Mijn vrouw was vandaag langsgeweest bij de dealer hier in Duitsland en heeft de auto "uitgelezen" kan echter niet veel met dit.

Iemand tips?

[IMG]http://i63.tinypic.com/15pln38.jpg[/IMG]

[IMG]http://i68.tinypic.com/2u90niv.jpg[/IMG]

[IMG]http://i66.tinypic.com/vdpm5g.jpg[/IMG]

Helaas heeft die niks gewist vraag me niet waarom. Maar heb voor niks €35 gegeven. Want de airbag lampje heeft die ook niet gewist.

P. Kelder (0) PRO, 6 jaar geleden

Op de lijst staat precies omschreven wat de fouten zijn en geven ook enige zoekrichting.
Ben bang dat je daar zelf niets mee kunt en niet uit gaat komen...

Grt. Paul

ABruintje (0), 6 jaar geleden

Wat ik allemaal zo lees zitten er veel storingen in en zijn bijna allemaal elektronisch.
Heel veel onderbrekingen van spanning lijkt het.

Controleer de massa kabel eens. Kan zijn dat deze geen goed contact meer maakt met het frame.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

[quote=P. Kelder]Op de lijst staat precies omschreven wat de fouten zijn en geven ook enige zoekrichting.
Ben bang dat je daar zelf niets mee kunt en niet uit gaat komen...

Grt. Paul[/quote]

Enige wat echt duidelijk is dat de gloeibouzi defect is. De overige zaken kan van alles zijn.

Zal eens kijken met de massa kabel. Waar precies is deze ?

ABruintje (0), 6 jaar geleden

[quote=djbosanac][quote=P. Kelder]Op de lijst staat precies omschreven wat de fouten zijn en geven ook enige zoekrichting.
Ben bang dat je daar zelf niets mee kunt en niet uit gaat komen...

Grt. Paul[/quote]

Enige wat echt duidelijk is dat de gloeibouzi defect is. De overige zaken kan van alles zijn.

Zal eens kijken met de massa kabel. Waar precies is deze ?[/quote]

Waar die precies zit weet ik niet maar hij loopt van je - van de accu naar je frame.
Gewoon de dikke kabel van de - volgen.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

[quote=ABruintje][quote=djbosanac][quote=P. Kelder]Op de lijst staat precies omschreven wat de fouten zijn en geven ook enige zoekrichting.
Ben bang dat je daar zelf niets mee kunt en niet uit gaat komen...

Grt. Paul[/quote]

Enige wat echt duidelijk is dat de gloeibouzi defect is. De overige zaken kan van alles zijn.

Zal eens kijken met de massa kabel. Waar precies is deze ?[/quote]

Waar die precies zit weet ik niet maar hij loopt van je - van de accu naar je frame.
Gewoon de dikke kabel van de - volgen.[/quote]

Bedankt omdat het slecht weer was deze weken niet de tijd gehad om na te kijken. Maar ga zeker kijken.

Nogmaals uitgelezen.
Fehler code (p0726)
P0726 - Generic
Type Powertrain - Transmission - ISO/SAE Controlled
Description: Engine Speed Input Circuit Range/Performance.

Op internet gezocht naar een oplossing.
Maar is in het Duits vaak aangegeven.

Voorbeeld:
P0726 bedeutet Eingangssignal Motordrehzahl - Bereichs-/Funktionsfehler

Die Ursache kann sein:

Kabelbaum , Sensor - Kurbelwinkel / Sensor - Motordrehzahl

Kabelbaum - spreekt voor zich zelf.
Maar de andere niet echt. Motortoerental?

Daarnaast vele zelfde symptomen:
Tijdens het rijden krijgt de auto een schok.
En dan blijkt de Voorgloei systeem. De ESP wordt uitgeschakeld. En een parkbresmsen Fehler.

hellbat (0) PRO, 6 jaar geleden

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Zoek hier de foutcodes, 80% is in het nederlands

djbosanac (65), 6 jaar geleden

@hallbat

Bedankt, veel vage codes waar ik niks mee kan.

[code]01230 4CE
Voeler uitstroomtemperatuur voetenruimte links (G261)
- Geber für Ausströmtemperatur Fußraum links (G261)
-Givers for leaking out temperature floor space on the left of (G261)[/code]

[code]
01231 4CF
Voeler uitstroomtemperatuur voetenruimte rechts (G262)
-Geber für Ausströmtemperatur Fußraum rechts (G262)
-Givers for leaking out temperature floor space on the right of (G262)[/code]

[code]00229 E5
Koelmiddeldruk (K189)
-Kältemitteldruck (K189)
-Refrigerant Pressure (K189)[/code]

[code]00050 32
Temperatuursensor verdamper (G308)
-Temperaturfühler Verdampfer (G308)
-Temperature sensors evaporator (G308)[/code]

Heeft dit iets te maken met dat de auto uitvalt? Want op de site kan ik niet zien of het kapot is of tijdelijk in het ECU geladen is.

PS van de 3 afbeeldingen die ik hierboven heb ge-upload kan niet alles op de Gerrit site vinden

kaleido 1 (1595) PRO, 6 jaar geleden

Deze storingen hebben allemaal met je aircosysteem te maken , lijkt me stug dat dat invloed heeft op het uitvallen van de auto.

Hans4040 (305) PRO, 6 jaar geleden

Heren,
citeren (quoten) heeft geen zin als je alle citaten citeerd...wordt een rommeltje zo.
Gewoon direct antwoorden volstaat en is ook het duidelijkst.

mvg.

hellbat (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik denk beginnen met krukassensor. Deze heb je tweemaal, een onder motorecu zelf P0322, en de andere P0726, die je in je bericht van 30/12 hebt staan. Alletwee motorsnelheidsstoring, dus sensor en/of bekabeling daarvan.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Issues van andere garage:
Klopt, ben dus langs een andere garage geweest. Ook uitgelezen motordreh zahl sensor kaput. (krukassensor)
kan je hier makkelijk bij komen vanaf motorkap open? Wil vervangen.

Waarschijnlijk koppakking kapot, kan rijden ermee maar moet op tijd vervangen. gaat boven de €2500,- kosten voor een Passat Variant 1.9 TDI 2006.
Vindt dat wat aan de dure kant eigenlijk.

ricky (0) PRO, 6 jaar geleden

Die krukassensor storing is hoogstwaarschijnlijk het probleem.
De sensor zelf gaat niet heel erg vaak stuk, wel de bedrading hiervan en dan met name in het gedeelte wat langs de versnellingsbak loopt (geribbelde hoes). Vaak als je deze open pulkt dan zit het vol met opgehoopte troep en ook ligt dan vaak de isolatie van de bedrading open. Zou daar als eerste naar gaan (laten) kijken of gewoon nieuwe bedrading van krukassensor trekken naar de motor ecu. Hoe komen ze dan nu opeens bij de koppakking? Bij een kapotte koppakking krijg je niet de storing krukassensor hoor...

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Geen idee hoe ze erop zijn gekomen. Liegen vaker wel. Echter zijn ze de gene met de apparatuur dus kan moeilijk mee zeggen.

Iemand een foto waar die zit ? Want ze hebben de sensor namelijk al binnen. Wordt morgen uitbouwen en nieuwe erin. Dan nog kijken naar de kabelboom als advies. Echter is electro niet mijn sterkste punt. Dus moet kijken .

hellbat (0) PRO, 6 jaar geleden

Mooi, dus nieuwe sensor laten monteren, als fout terug komt, terug naar de garage gaan voor garantie, probleem is niet opgelost met het vervangen van de sensor.

Krukassensor zelf kost de wereld niet, mooie kans om het probleem verder uit te laten zoeken mocht dat het probleem niet zijn.
De foutcodes wijzen echter wel die kant op.

djbosanac (65), 6 jaar geleden

Ik ga dat doen de krukassensor vervangen bij een garage.

Dit is de sensor: http://www.ebay.de/itm/BOSCH-0-986-280-4...

Is raar want deze is anders dan bij andere Passat variant 1.9 TDI uit 2006.
Daarnaast las ik dat mensen ook vaak Relay 109 vervangen?


[yt]https://www.youtube.com/watch?v=ifyE04R1...[/yt]
Ik heb precise dezelfde motor. Moet hier echt het oliefilterhuis verwijderd worden?
Of is er een makkelijkere manier.

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Nee helaas,bij mijn weten niet,minder fijn klusje om te doen,maar als je dan toch zo diep in de motor zit zou ik zeker de kabelboom controleren zoals al is aangegeven,,vaak zit er id allerlei troep in de huls ,zand ed. en dat schuurt de isolatie door,niet alleen van de bedrading van de toerental sensor overigens. dat ziet er dan zo uit(zie afbeelding)
De hele story is te lezen op http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topi...

check

Beste antwoord, geplaatst door djbosanac (65), 6 jaar geleden

Auto vertoond geen storingen meer. Het rare is dat nadat ik de sensor had gekocht en wou vervangen in het weekend. Dit dus nooit meer is teruggekomen. Heb de sensor nog wel.

Dus als het toch terugkomt? Dan kan ik meteen vervangen en de Kabelbaum ook meteen meepakken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.