Volkswagen Golf V: Golf 5 GTI EPC & MIL brandt, slecht starten

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AXX, Motorinhoud (cc): 1984, Vermogen (kw): 146

Hallo,

Ik ben sindskort de trotse eigenaar van een Golf 5 GTi AXX-motorcode 146KW bj.2005.
Bij het naar huis rijden sprong het EPC-lampje op.
Met de gedachten dat dit een tijdelijke fout was, even de foutcodes gewist en de wagen op stal gezet.
Sindskort start hij heel moeilijk, EPC brandt, MIL brandt.
Dan maar terug uitgelezen met de volgende foutcodes : Zie afbeeldingen.
Na het wissen van de foutcodes komt alles terug.
De ECU is niet vervangen/gëupdate geweest.
Alsook het probleem beginnen krijgen van de centrale vergrendeling op de passagiersdeur, deze hoor je wel klikken maar gaat niet van slot.
Foutcode betreft Hydrosluiting.
Hopelijk kan iemand mij bij deze helpen.

Alvast bedankt,

Smets Yoni
Van Beurden BVBA
Everdongenlaan 9 Unit 23
2300 Turnhout

golf5gti

Geplaatst door golf5gti (0) PRO , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik ben bang dat je motorcomputer is overleden - er is een fout in het RAM geheugen.

Misschien kan deze chip vervangen worden door b.v. actronics of soortgelijk bedrijf.

golf5gti (0) PRO, 6 jaar geleden

Heb ondertussen contact gehad met de garage waar ik hem gekocht heb, mag deze binnenbrengen voor herstelling..
Heb op de wagen een jaar garantie maar hij begon al moeilijk te doen dat de garantieverzekering hem 9/10 niet onder garantie zou vergoeden omdat dit geen mechanisch onderdeel is.
Naar mijn weten zijn dit oplichtpraktijken?!
Actronics kan de ECU voor +-200€ excl. Btw herstellen als hij geen waterschade heeft gehad.
Op hoop van zege dat het opgelost geraakt want een nieuwe ECU kost +- 1250€ + btw origineel via volkswagen.

arjenhofstra (0) PRO, 6 jaar geleden

Mocht het niet te herstellen zijn dan kan er ook altijd nog een gebruikte ecu in gezet worden.

ricky (0) PRO, 6 jaar geleden

Je hebt de storing: remlichtschakelaar onaannemelijk signaal. Als deze in storing staat dan krijg je bijna altijd een storingslampje op je dash. Advies remlichtschakelaar laten vervangen, storing wissen en dan verder kijken.
Klacht over deurslot staat hier los van, dat is meestal het deurslot zelf die stuk is of stuk aan het gaan is.
Kan natuurlijk ook aan de motor ecu liggen maar die storing staat er wel vaker in.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.