Toyota CARINA E: Airco werkt niet goed ?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 7A-FE

Afgelopen zomer kwam ik erachter dat de verdamper en de leidingen ( onder het dashboard ) erg heet waren , pomp draait , condensor fan draait , geen lekkage .
Wat kan dit zijn ,

jurgen12

Geplaatst door jurgen12 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Carina? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 6 jaar geleden

Hoe waren de drukken in het systeem , of is dit toen niet gemeten.
Hoe heb je geconstateerd dat de verdamper erg heet was , want deze is normaal niet zo eenvoudig te bereiken ?
Weet je zeker dat je de verdamper te pakken had en niet je kachelradiateur ?

jurgen12 (0), 6 jaar geleden

Daar zeg je wat , ik was bezig om het cobra alarm systeem uit te bouwen ( veel storingen ) , direct daarboven zat een radiator , dus arco aan ( was warm die dag ) per ongeluk raakte ik die aan met mijn hand superheet !! , of zal het een combiesysteem zijn , airco en verwarming in 1 . Gr.
ps druk is niet gemeten

jurgen12 (0), 6 jaar geleden

O ja , de airco werd ook niet koud meer , gr.

kaleido 1 (965) PRO, 6 jaar geleden

Je hebt een aparte "radiateur" voor de verwarming en 1 voor de airco , dus 2 aparte systemen.
Ik vermoed , je verhaal zo te lezen , dat je de warme kachelradiateur aangeraakt hebt , want die is gewoon 90 graden.
De verdamper radiateur zal deze temperatuur nooit halen , tevens zit deze binnenin het kachelhuis en zo niet aan te raken.
Als de airco niet meer koud wordt zal hij zeker ook warm worden , er gebeurt niets in het systeem.
Ik vermoed dat of de airco defect is , leeg , of niet inschakeld omdat het te koud is , onder de 4 graden doet de airco niets.

jurgen12 (0), 6 jaar geleden

Oke , het was nog niet koud , dus zal inderdaad wel leeg zijn , ik hoor de pomp wel draaien , ook te zien aan het toerental , bij de volgende apk dus even laten testen .
Bedankt voor de reactie .

En weet je misschien ook waar ik zo,n remstof afdekplaat voor de voorrem kan kopen ? .
Gr.

kaleido 1 (965) PRO, 6 jaar geleden

Je bedoeld de plaat die achter de remschijf zit , zo ja , ik hoop dat de dealer er nog 1 heeft , in de imitatiehandel denk ik niet , je kunt eens google gebruiken.
Op de sloop ga je ze niet vinden of je moet naar Afrika , iets voor de vakantie ha ha.

jurgen12 (0), 6 jaar geleden

Ach afrika , volgens mij zitten die allemaal hier al , kijk wel op de sloop corolla en avensis 1 past ook . . Bedankt .

jurgen12 (0), 4 jaar geleden

Airco was niet leeg maar de condensor is af , moet nieuwe monteren laten .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.