Volkswagen PASSAT CC: soms geen koppelingspedaal

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CBAA, Motorinhoud (cc): 2000

Beste collega's heeft er soms iemand weet van problemen met het koppelingspedaal van dit type wagen? Auto wordt hier eerste keer aangeboden (177.000 km) met deze klacht. Bij ons geen probleem maar volgens eigenaar heeft hij meermaals gewoon geen pedaal.
Ik denk aan nemer of gever van de koppeling, maar bij Partslink zie ik dat de nemersilinder bij VW geschrapt is en blijkbaar niet meer leverbaar, ook geeft Partslink 2 types gaspedaal aan, 1 met ingebouwde gever en een andere.
Dus heb ik ook vermoeden dat er eventueel een probleem kan zijn met het pedaal zelf?

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

bert klein (80) PRO, 6 jaar geleden

Heeft een van koppelingcijlinders inwendige lekkage waardoor lucht in het sijsteem terecht komt, ontlucht je het sijsteem is het een paar weken goed
waarna het euvel zich opnieuw aandient
Raadzaam om de beide koppelingscijlinders te vervangen.
Bij VW heeft een nummerwijziging van de onderdelen plaatsgevonden, waardoor het op Partslink lijkt of ze niet meer leverbaar zijn.
Vr gr Bert.

jhl (0) PRO, 6 jaar geleden

Het is een hydraulische druklager, dus als we dit euvel willen oplossen is koppeling vervangen de enige optie.
De nemercilinder is niet meer leverbaar omdat het dus een hydraulische druklager is.

arjankempeneers (0) PRO, 6 jaar geleden

Hoe is het niveau van remvloeistof in reservoir. Komt ook wel eens voor dat hij daardoor lucht gaat happen. Hydraulisch druklager zal het probleem denk ik niet zijn, dan zou je lekkage hebben.

ricky (0) PRO, 6 jaar geleden

Bij geen zichtbare lekkage en pedaal plat op de grond is het naar mijn ervaring meestal de commandocilinder die dit veroorzaakt. Ondanks of je een hydraulisch druklager hebt of een gewone.

jhl (0) PRO, 6 jaar geleden

Hebben pedaal en cilinder nagekeken. Alles normaal en klant klaagt al een week niet meer over het euvel. Ik moet voortgaan op wat eigenaar vertelde. Auto heeft het bij ons nog niet voorgehad en om dan zo maar te gaan vervangen.....
Wij houden het verder in het oog, want koppeling is ok, dubbel vliegwiel maakt geen lawaai niettegenstaande de 180.000 km.

bert klein (80) PRO, 6 jaar geleden

Klant komt met een klacht en je doet er verder niks mee,als het probleem zich straks weer voordoet zal hij zeker twijfelen aan jouw deskundigheid.
nu je er niks aan hebt gedaan verwacht hij het probleem ieder moment terug,
Vrgr Bert

jhl (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik zal die klant bij jou sturen Bert, misschien dat jij hem beter kunt helpen. Neenee grapje. Eigenaar wil zelf niet dat wij verder kijken. Dealer vond ook al niks blijkbaar en als de eigenaar tegen mij zegt dat hij zelf beslist om verder af te wachten, wie zijn wij dan om te zeggen dat we willen herstellen ???
Die persoon heeft ondertussen al meerdere adviezen ingewonnen alvorens tot bij ons te komen............
Heb ondertussen al contact gehad (gisteren) met collega waar hij ook al te rade ging : eigenaar geeft uitleg van het niet terugkomen van pedaal en met de hand moeten terugtrekken, dan dat hij geen koppeling heeft enz......
Probeer daar maar verder op een halve dag tijd een serieuze diagnose op te stellen........

jhl (0) PRO, 6 jaar geleden

Auto rijdt nog steeds perfect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.