Renault Twingo: centrale deurvergrendeling/startonderbreker

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

De deuren van mijn Twingo gaan niet meer open als ik op de knop op de sleutel druk. Ik kan de deur wel met de sleutel openen maar dan krijg ik de auto niet gestart vanwege de startonderbreker. Batterijen in de sleutel zijn al vervangen maar het werkt nog steeds niet. Wat moet ik doen zodat ik in ieder geval de auto kan starten?

Pellegrom

Geplaatst door Pellegrom (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

RPJdeWeert (0), 6 jaar geleden

Heb je de batterij al eens vervangen?
Is dit een infrarood of een RF sleutel?

Pellegrom (0), 6 jaar geleden

De batterijen zijn al vervangen en het is een infra rood sleutel. Als ik eerst maar weer kan starten dan zie ik de rest vanzelf wel weer.

kaleido 1 (980) PRO, 6 jaar geleden

Je hebt een ontvanger bij de spiegel zitten zo een ovale zwarte lens , zit daar toevallig een antenne boven , zou kunnen dat er water naar binnen is gelekt.
Je kunt je sleutel testen , door hem te bedienen en hem voor de camera van je telefoon te houden , als hij werkt zie je dat op de telefoon.
Als je niets ziet gebeuren op je telefoon is je sleutel defect.
Je kunt een noodcode opvragen bij de dealer.

Pellegrom (0), 6 jaar geleden

Er zit geen antenne boven de ontvanger. De sleutel doet het gewoon, heb getest. Wat zijn de kosten voor het aanvragen van een noodcode en kan ik de auto dan weer gewoon starten?

kaleido 1 (980) PRO, 6 jaar geleden

Geen idee gewoon even bellen.

Heino4267 (110), 6 jaar geleden

Vraag bij de noodcode ook meteen hoe je die moet invoeren.
Met de noodcode kan je rijden totdat het contact uit is geweest, dan moet je de noodcode weer invoeren.

Als je de binnenverlichting er uit klikt, zit daarboven waarschijnlijk de print van de IR-ontvanger. Die kan je gewoon schoonmaken (ook de lens en voorruit) en wellicht is dan je probleem meteen verholpen. Het kan dan ook geen kwaad om de contactdruk van de connector naar die print te herstellen door met een naald de pinnetjes in de connector weer iets naar het midden toe te buigen.

RPJdeWeert (0), 6 jaar geleden

Geen reservesleutel?
Het wil bij IR nog wel eens voorkomen met koud weer dat er een instelling in de computer verspringt (van BAK1 naar BAK2 of andersom). Wellicht is het verstandig om eens een afspraak te maken bij de dealer, en leg hem dit eens voor. Of je moet iemand kennen die een clip heeft.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.