Volvo S60: Trekhaak

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2

Het is opgelost, de plastic kap zat gewoon vastgeroest! Ik dacht dat plastic niet roestte, maar in dit geval wel dus. Bedankt voor het meedenken.

Volvo150

Geplaatst door Volvo150 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Volvo150 (0), 6 jaar geleden

Beste mensen,

Ik wil voor het eerst een afneembare trekhaak monteren op mijn volvo s60. Alleen ik weet niet hoe ik de plastic beschermkap die nu op de auto zit op de plaats waar de trekhaak erin moet schuiven moet verwijderen? Zit hier een schroef aan die losgedraaid moet worden? Hoor graag van jullie.

Zie foto voor de kap.

Highway (120) PRO, 6 jaar geleden

die kuntstofkap naar achteren trekken. Je mist een deel van de kap. Normaal kun je niets zien niet de stekkerdoos en niet de trekhaak.

Volvo150 (0), 6 jaar geleden

Oke, nou heb al met alle kracht geprobeerd eraf te trekken, maar dit lukt echt niet. Het zit echt muurvast, er zit wel een bout onder, die houdt het toch niet vast? Heb ik weer, voor het eerst in mn leven een trekhaak erop klikken, afneembaar nog ook en dit lukt niet eens.

Highway (120) PRO, 6 jaar geleden

Ik weet niet wat je bedoelt met een bout? Die zie ik niet op de foto. Je ziet het kunststof kap rond die trekhaak tot de ronde pen die er dwars door zit. Verder loopt dat niet. Als die kap er af is de trekhaak knop in stand rood zetten en er op drukken (soms met een flinke duw) dan springt de knop naar groen en zit hij vast. Ik vermoed dat het door troep en vet je die lastig kunt verwijderen.

Volvo150 (0), 6 jaar geleden

Heb net met waterpomptang geprobeerd, maar er is geen beweging in te krijgen, dus denk dat het echt vast zit ergens.


Als je goed kijkt op de foto zie je ook een geroeste bout, maar deze de plastic kap lijkt hier omheen te zitten, dus denk niet dat het hiermee vastzit.

Highway (120) PRO, 6 jaar geleden

Ik denk dat de bout die je bedoelt een aanslag pen is. Probeer de kap met een hamer naar achteren te tikken. Anders rij even naar de dealer. Ik heb net op Youtube gekeken maar kon van u model geen filmpje vinden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.